Jump to content

Hoexum (1)

Recommended Posts

• Member Group

Beste forumgenoten...

Eerst maar de situatie schetsen.

Ik heb een genealogie Hoexum (Groningen) in de pen. Had oorspronkelijk het idee om er een degelijk artikel van te maken, zo tot ca. 1850. Maar een lid van die familie - zelf niet genealogisch kundig - vroeg of ik er een familieboek van wilde maken. Nu heb ik dat veel te lang voor me uit geschoven omdat ik zo tegen het uitgeven opzag (opmaak, afbeeldingen, index etc.) maar inmiddels is hij zwaar ziek, en nu moet het dus echt en op korte termijn. Hij heeft zelf veel verzameld over "tot heden", ook aangeleverd door de familie zelf, maar dat durf ik niet allemaal te publiceren, dus wordt het "tot ca. 1950" met uitloop qua overlijdens e.d.

Nu ben ik op zoek naar een aantal Amerikaanse gezinnen. Nogmaals: in principe niet tot op heden! Dus al die Facebook-vermeldingen van huidige nazaten laat ik voor wat ze zijn. Als ik het goed overzie zijn het voor het merendeel 20e-eeuwse emigraties.

Ik zou hier graag de komende dagen een aantal gezinnen willen neerzetten in de hoop op nog wat extra's. Ik laat het aan de forumleiding over wat ze van die gegevens op zwart willen zetten en wat ermee door kan...

Hier de eerste:

IX.  Jacob [Jake] Hoexum (1911-1991), tr. [Nederland, plaats niet bekend] 20-5-1936 Korneliske [Kay] IJpema (1916-1988).

Dit gezin emigreerde in 1949 van Warffum naar de USA (Kalamazoo, Michigan). Gegevens ouderpaar verder bekend. Van hun kinderen alleen het volgende:

Uit dit huwelijk:

1. Fenna Hoexum, geb. datum bekendWarffum  tr. Kalamazoo datum bekend Piet Mulder, vrachtrijder (shipping clerk).

2. Lambertus Willem Hoexum, geb. Warffum 7-12-1943, chemical operator (Upjohn Pharmaceuticals), overl. Michigan 23-3-2000, zn. van Jacob Hoexum en Cornelia Ypema, tr. 1. ... Anna Martha ter Laan, geb. Groningen datum bekend, tr. 2. Kalamazoo 28-7-1972 (huwelijk ontbonden) Leuntje J. Havenaar, tr. 3. ... Lena MacInnis.

Uit dit huwelijk kinderen [worden niet opgevoerd].

Verdere gegevens over huwelijksdata en over de aangehuwden welkom.

Petra.

Opm. sadminF: Gaarne gevonden privacy gevoelige gegevens direct via een PM e-mailen naar Petra.

« Aangepast door sadminF op 08 jul 2014 20:28  »

• Member Group
joke andriessen

Petra,

Dit eerste is nogal gemakkelijk

Huwelijk

20-05-1936 Bedum

Bruidegom

Jakob Hoexum, schilder

Geboren

Den Andel

Leeftijd

25 jaar

Vader bruidegom

Lammert Hoexum 

Moeder bruidegom

Willemptje Akkerman 

Bruid

Korneliske Ypema, dienstbode

Geboren

Ferwerd

Leeftijd

19 jaar

Vader bruid

Willem Ypema, arbeider 

Moeder bruid

Tetje Meijer 

Bron

Huwelijksregister Bedum 1936

Aktenummer 25 

Groet, Joke

• Member Group

Nou, dan is dat huwelijk ook beredderd... Had ik niet te pakken gekregen. Heel mooi!

Petra.

• Member Group

ouders van Peter Mulder:

Michigan, County Marriages, 1820-1935

Name: Ebel Mulder

Event Type: Marriage

Event Place: Kalamazoo, Michigan

Father's Name: Melle Mulder

Spouse's Name: Henrietta Weessies

Spouse's Father's Name: Peter Weessies

Document:

Please login or register to see this link.

• Member Group

Sylvia, ik geloof het onmiddellijk, maar hoe weet je dat dit de ouders van Pieter zijn?

Petra.

• Member Group

Ik was een obit tegengekomen van Grace (een zuster van Peter) waar ook hun ouders op vermeld waren.

Je kunt ze terugvinden in de 1940 census:

Please login or register to see this link.

• Member Group

Wedden dat Grace oorspronkelijk een Grietje geweest zou zijn?

Dank je wel, ik ga het gelijk invoeren.

Petra.