Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zo Rustig! Waarom?


Gast Masje II

Recommended Posts

Gast Masje II

Het valt mij al maanden op dat op dit forum heel weinig genealogische vragen worden gesteld. Dit in tegenstelling tot de concurrent en op BHIC. Wat is de reden dat op dit forum zo weinig vragen worden gesteld? Heeft het te maken met de opzet, dat bij beantwoorden van een vraag onder elkaar worden geplaatst zodat andere vragen worden "onder gesneeuwd"? Of dat men te veel handelingen moet doen om oude vragen/antwoorden te bekijken?

Had bij de start veel verwachtingen van deze genealogische site. Maar dat was in 2013 voorbij en ben toen afgehaakt, ook in verband met mijn ziekte. Dat ik alsnog ben terug gekomen heeft alleen te maken dat ik een eventuele vraag die word gesteld te beantwoorden zover dat het in mijn vermogen ligt.

Ben benieuwd hoe de lezers van dit forum op deze vragen reageren.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Vragen laten zich nu eenmaal niet dwingen. En als er weinig vragen zijn, zullen ze ook niet worden ondergesneeuwd met als resultaat een overzichtelijk geheel.

Gewoon de dingen laten gebeuren in het tempo waarin ze voorkomen, dat is de beste aanpak.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Masje II,

Het is erg rustig, zal in verhouding net zo rustig zijn dan andere fora.

Het mooie weer alweer voorbij, kan een reden zijn (geweest), net zoals de schoolvakanties, die in korte tijd elkaar opvolgden.

Wat we hier, net al bij andere fora, ook zien is een aantal leden dat zich registreert en verder niet actief wordt.

Er is weinig aan te doen, zelfs het gratis gebruik van onze abonnementen wordt minder gebruik van gemaakt.

Ook doen wij, de actieve leden en het team ons uiterste best iedere vraag beantwoord te krijgen.

We zien het dus ook en proberen te bedenken wat we kunnen doen om meer activiteit te creëren. (en niet zozeer meer leden)

We hebben als SVF besloten om ons te profileren op het famillement dat 8 oktober in Leiden wordt gehouden in de Hooglandse kerk en ons daar aangemeld. We hopen er veel leden te ontmoeten, en ze een praatje komen maken met ons SVF team.

Dit genealogische evenement is gratis toegankelijk voor bezoekers. Zien we u daar?

Voor de SVF forumleden meteen een kans eindelijk eens te zien welke persoon achter sadminF zit. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Laat ook in uw directe omgeving weten dat dit forum bestaat, klein maar fijn en we bereid zijn ons te verdiepen in de genealogische vraagstukken die ze hebben!

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ MasjeII:

Ergens snap ik het niet. Je windt je op over het feit dat het hier rustig is en dat er dus geen mogelijkheid bestaat om antwoorden te geven. Kan ik inkomen, maar als er dan -binnen korte tijd - een interessante vraag komt, blijft het aan jouw kant oorverdovend stil. Vreemd.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

ach...als het met anderen net zoals bij mij gaat...als het echt slecht weer is, kruip ik weer eens in het genealogie onderzoek van mezelf en anderen. En ach...dat het elders meer vragen regent...kwantiteit gaat in dit geval niet boven kwaliteit toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

@ Richard K,

Mijn specialiteit voor beantwoorden van vragen zijn Alblasserwaard, Vijfheerenlanden, Noord-Brabant en België. Heb afgelopen jaren bijna 1.500 genealogische vragen beantwoord op deze site en andere genealogische sites. Kan geen vragen beantwoorden die betrekking hebben op de Noordelijke en Oostelijke provincies omdat ik daar te weinig van af weet. En zo nu en dan stel ik zelf een vraag.

En door mijn ziekte was ik afgelopen jaar niet zo aktief, en dat ben ik nog niet, met het beantwoorden van genealogische vragen. Maar als ik op deze site in een oogopslag constateer dat in 7 dagen zo weinig vragen/antwoorden zijn gekomen, dan heb ik ook mijn vraagtekens. Het heeft weinig of niets te maken met het mooie weer, maar dat er veel genealogen om wat voor reden hebben afgehaakt.

Opwinden doe ik me in het geheel niet. Dat laat ik aan anderen over. Had jaren geleden hoge verwachtingen van deze site, maar is nu aan het doodbloeden. En daarom heb ik de bovenstaande vraag gesteld.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Masje II,

Wij zijn als SVF team erg tevreden met dit forum, vele leden met ons. Het gaat zoals we het ons hebben voorgesteld. De groei zit er nog steeds in. Het is erg naief en suggestief om te veronderstellen dat er iets mis is, maar daarin bent u vrij, uw mag uw mening geven.

U klaagt over iets wat helemaal geen issue is. Wij willen vooral kwaliteit bieden en daarbij speelt  kwantiteit helemaal geen rol. Leden staan vrij een vraag te stellen, wanneer daar behoefte aan is. Of elkaar helpen bij archiefonderzoek, ook in Haarlem, of elders, we proberen elkaar te helpen.

U heeft het eerder aangekaart, vorig jaar? Opnieuw: alle fora staan wel eens eventjes stil en dat is prima. Het staat iedereen vrij om ingeschreven te staan. Mocht men anders kiezen dan wensen wij iedereen veel succes met het onderzoek en de beantwoording van de zoekvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Denk dat het heel simpel is: alle 'winter' hobbies hebben in het latere voorjaar en de zomer een dipje in de activiteit. Kijk ook maar naar de modeltreinen. Op een van de fora, waar ik actief ben, is het ook rustiger dan in de herfs/winter periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je merkt overal dat het stiller is geworden. En wat maakt dat uit???

Lekker erop uit gaan en niet constant achter de PC zitten, bevalt mij best 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_beach_r.gif" alt="be00">

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op zich hoeven minder vragen niet slecht te zijn. Met Genver en FamilySearch en het steeds meer digitaal beschikbaar komen van archieven kunnen velen van ons al veel informatie uitzoeken en zelf een aantal vragen beantwoorden.

Stamboomvragenforum kan dan een laatste strohalm zijn om een onderzoek weer vlot te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

het is mooi weer, dus ben ik meer buiten als boven in dat ongezellige koude rommelhok waar mijn pc staat!

denk dat iedereen van het mooie weer geniet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...