Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Begraven in Vriesland


J.H. van Veen

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
J.H. van Veen

Reinck/Regnerus Nolles/Nolkes [van Veen], zoon van Nolle Wybrants (Wyberings) en Froukjen Pieters (Pey). Hij is gedoopt op 01-10-1740 in Oosterzee. Regnerus is overleden in 1808 in Agterveen onder Kuinre, 67 of 68 jaar oud. Hij is begraven in 1808 in Vriesland.

Regnerus trouwde, 25 jaar oud, op 18-05-1766 met Joanna/Jantjen/Johanna Peters, 21 jaar oud. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 19-05-1766 in Lemmer. Joanna/Jantjen/Johanna is een dochter van Peter/Pieter Jacobs en Andriesjen Renckes/Rankes/Andertje Rinkes. Zij is gedoopt op 12-09-1744 in Kuinre. Joanna/Jantjen/Johanna is overleden op 27-04-1820 in Kuinre, 75 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 27-04-1820.

Jikke Pikes, dochter van Pieke Meyntes de Vries en Andreesjen Regnerus van Veen. Zij is gedoopt op 25-03-1794 in Lemmer. Jikke is overleden in 1806 in Kuinre, 11 of 12 jaar oud. Zij is begraven in Vriesland.

NB bij overlijden van beide staat geen dag/maand vermeld.

Voor Reinck: vermoedelijk in aug 1808 overleden (67 jr 11 mnd)

In de begraafregisters zie je "begraven in Vriesland" ook bij sommige andere personen staan (allen RK).

Mijn vraag: Wie weet waar in Vriesland deze mensen werden begraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi J. H. van Veen,

omdat de rk begraafplaats van Kuinre van 1871 dateert lijkt mij de algemene begraafplaats te Kuinre het meest voor de hand liggend.

In het algemeen kun je zelfs zeggen dat er vrijwel geen katholieke begraafplaatsen in Friesland waren.

De oudste rk begraafplaats in Friesland is van Steggerda en is in 1839 opgericht.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
J.H. van Veen

Boven Kuinre ligt Oud Kuinre. Daar liggen de begraafplaatsen ook ongeveer.

Kan het zo zijn, dat dit stuk tot "Vriesland" gerekend werd?

De grens lag hoger bij bij de Linde of Lende en in het westen volgens mij gelijk de Zuiderzee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Ik denk dat het zo zit maar ik ruil graag mijn mening in voor eentje van een kenner van dit gebied !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...