Member Group arni72 Posted May 15, 2014 Member Group Share Posted May 15, 2014 Een emigratie-zoekertje..wie kan mij helpen? &^^ Het gaat om een emigratie naar Amerika: Cornelis Cornelisse 11-12-1877 te Hellevoetsluis, overlijden niet bekend, varensgezel/zeeman. Trijntje Nieman, 19-09-1878, overlijden niet bekend, emigratiedatum 24-01-1912. Nu staat Trijntje als weduwe genoteerd bij aankomst in New York, maar waar is Cornelis gebleven? (Trijntje is "Tryntje" en "Tina" in Amerika) Hun zoon Mattheus, 30-05-1899 is overleden op 29-12-1986 te Michigan, dus wel overgekomen naar Amerika maar kan niet vinden wanneer, ook kan ik niet vinden of hij getrouwd was. Mijn vragen: - wanneer is Mattheus overgekomen? - wanneer/waar is Cornelis overleden en begraven? - was Mattheus gehuwd en ev. kinderen? - wanneer en waar is Trijntje/Tryntje/Tina overleden en begraven? Ik heb 1 census kunnen vinden van 1930 waar Trijntje en Mattheus op voor komen, mother/widow and son/single.... Hopelijk kunnen jullie mij weer even een zetje in de goede richting geven... Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Miebies Posted May 16, 2014 Member Group Share Posted May 16, 2014 Uit je tekst is niet met zekerheid vast te stellen hoeveel censuses je hebt gevonden/geraadpleegd. Op de volgende site zijn er in ieder geval veel meer te vinden: Please login or register to see this link. . Het is wel handig indien je weet in welke plaats je moet zoeken. Succes! Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted July 4, 2014 Member Group Share Posted July 4, 2014 Overlijden Cornelis: Cornelis Cornelisse Relatiesoort: Overledene, Geslacht: Man Geboorteplaats: Hellevoetsluis, Leeftijd: 36 Vader: Mattheus Cornelisse Moeder: Adriana Johanna Verschoor Relatie: Trijntje Niemand, Relatiesoort: Echtgenoot Gebeurtenis: Overlijden Datum: woensdag 30 september 1914 Gebeurtenisplaats: Wieringen Documenttype: BS Overlijden Erfgoedinstelling: Noord-Hollands ArchiefNoord-Hollands Archief Plaats instelling: Haarlem, Collectiegebied: Noord-Holland Aktenummer: 18, Registratiedatum: 1 oktober 1914 Akteplaats: Wieringen Emigratie moeder en zoon Given Name: Trijntje Surname: Cornelisse Last Place of Residence: Rotterdam, Holland Event Date: 24 Jan 1912 Age: 33y Nationality: Dutch Departure Port: Rotterdam Arrival Port: New York Gender: Female Marital Status: W Ship Name: Noordam - Given Name: Mathens Surname: Cornielisse Last Place of Residence: Rotterdam, Holland Event Date: 24 Jan 1912 Age: 14y Nationality: Dutch Departure Port: Rotterdam Arrival Port: New York Gender: Male Marital Status: S Ship Name: Noordam Obit Mattheus Please login or register to see this image. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group arni72 Posted July 5, 2014 Author Member Group Share Posted July 5, 2014 Dankjewel voor reactie.. Please login or register to see this image. /emoticons/default_bloemetje.gif" alt="B_9"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts