Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Waar het beste zoeken naar public records in de USA


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo mede forummers.

Waar kan ik het beste zoeken naar de zgn public reocrds in de USA?  Met name bij het zoeken naar levende personen kom je bij public records terecht.

Heel vaak wordt je dan door gelinked naar betaalsites. Welke van deze sites zijn van goede kwaliteiten betaalbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, voor je het weet kom je terecht bij een handelssite, die er op uit is om je zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

Laatst viel ik bijna in de fuik van Fold3, die een gratis inzage had in een bepaalde reeks acten. Leuk, natuurlijk, maar voordat je die gratis beelden kunt zien, moet je eerst naam, adres en creditcardnummer invullen. Dacht het toch niet.

Maar even terug naar je vraag. Misschien dat de volgende link een oplossing biedt: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ze vermelden, dat in de wet is vastgelegd dat public records (openbare bestanden) openbaar zijn en door iedereen bekeken mogen worden. Dat moeten ze dan wel waarmaken, natuurlijk. En dan nog, ben ik bang voor stiekeme 'hekjes', in de trant van "het is een Amerikaanse wet, die geldt voor Amerikanen en als je geen Amerikaan bent moet je dus wel betalen".

Maar ik hoop dat dat slechts een waandenkbeeld van mij is.

Succes met zoeken

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Richard

Om te benadrukken dat het gratis zoeken veel werk is, stelt SearchSystems.net:

"Free public record databases are priced right and give you current and accurate information right from the source. But you can only search one city, county, or state at a time."

En wil je tijd besparen, dan:

"Our Premium databases help you save time and find more records as you can expand to statewide or nationwide searches for a small fee."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, dat is een misvatting van het commerciële circuit. Ze denken namelijk het volgende:

- Genealogen zijn er op uit, om zo snel mogelijk zoveel mogelijk voorouders te vinden, het liefst terug naar Karel de Grote.

Vergelijk dat maar met:

- Mensen die breien, willen graag zoveel mogelijk meters maken. Des te meer sokken en truien, hoe beter het is.

Terug uit dromenland, naar de dagelijkse praktijk:

- Genealogen zijn er op uit om hun familie in kaart te brengen en daarbij zoveel mogelijk leuke of interessante details te verzamelen.

Vergelijk dat dan maar weer:

- Mensen die breien willen soms andere steken uitproberen, bijzondere kleuren garen gebruiken of werken met een andere maat pennen. Kijken of het mooi wordt.

Oordeel: de verkopers van breimachines voor veel geld worden van de deur weggestuurd als ze hun verkooppraatjes komen spuien.

Oordeel: de commerciële aanbieders van genealogie-dingen kunnen wat mij betreft op dezelfde manier het tuinpad weer aflopen. Iets waarbij ik ze best even wil helpen, hoor.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@RichardK.

Bedankt voor je link. 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Het is wel erg onoverzichtelijk en verwijst je toch weer door naar veel andere sites.

Zelf heb ik inmiddels ZabaSearch.com gevonden. Ook hier weer beperkte informatie. Na registratie krijg je iets meer en wordt je weer door gelinked naar betaal sites.

Ik ben best bereid om te betalen voor goede en betaalbare diensten. Dus is er iemand die ervaring heeft met betaalsites voor het bekijken van public records in de USA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ McMellow

Wellicht trap ik een open deur in, maar al eens via "dutch clubs in the usa" geprobeerd?

Via Google met dit begrip komen er vele Nederlandse verenigingen in de USA te voorschijn.

Je weet maar nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste McMellow,

Bent u ervan op de hoogte dat wij als StamboomVragenForum een abonnement hebben op ancestry?

Wij doen dit voor de leden en zij kunnen er een enkele vraag stellen, natuurlijk alleen voor eigen onderzoek.

Korte uitleg:

Maak een nieuw onderwerp aan in deze rubriek met in de titel duidelijk (indien bekend) plaats; tijd; familienaam.

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling een hele tak van uw stamboom te laten uitzoeken en tientallen vragen te gaan stellen.

Zie het als een mogelijkheid nu eindelijk wat meer te weten te komen over dat ene feitje waar u al jaren naar zoekt.

Op dit forum worden alleen feiten over personen geplaatst die niet meer in leven zijn.  Vragen over personen die nog in leven (kunnen) zijn worden dan ook niet beantwoord via het forum. Zie onze huisregels in de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mocht u toch graag wat willen weten over een mogelijk nog in leven zijnde persoon dan kan u dat via een PM aanvragen.

Wij kijken dan of wij u kunnen helpen.

Een vraag kunt u hier stellen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mocht het om personen gaan die nog in leven zijn, dan niet via het forum, maar via een PM. We houden ons hier aan de privacy wet.

Met een genealogische groet,

sadminF  - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste McMellow,

Bent u ervan op de hoogte dat wij als StamboomVragenForum een abonnement hebben op ancestry?

Wij doen dit voor de leden en zij kunnen er een enkele vraag stellen, natuurlijk alleen voor eigen onderzoek.

.....

Met een genealogische groet,

sadminF  - beheerder

Beste SadminF

Deze geweldige service is me al bekend. Ik heb er al diverse keren dankbaar gebruik van gemaakt.

In de zoektocht nog levende personen is imho ancestry niet de meest geschikte oplossing. Vaak wordt ik door gelinkt naar public records.  Vandaar mijn vraag op dit forum en in deze rubriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...