Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Neeltje de Jue/Ju gezocht


FrankvdV

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Allen,

Uit de afdeling "ik weet het niet meer, want heb al veel gevonden, maar niet wat ik nodig heb", dan maar dit oproepje hier:

Ik heb in mijn stamboom staan: een Neeltje de Ju (hier en daar ook: Jue of Jeu). Zij trouwt in 1786 in Rijswijk met Adrianus Camfferman.

In het trouwboek van Rijswijk staat:

"Den 20 October 1786 in Ondertrouw opgenomen Adrianus Camfferman. J:M: gebooren te

Naaldwijk, en woonende onder deesen Ambachte, Met Neeltje de Ju. J:D: gebooren en laatst

gewoond hebbende onder Nootdorp. Attestatie gegeeven dat de Proclamatien alhier gegaan zijn."

Via genver.nl en GaHetNa.nl kan ik geen doop van haar vinden in Nootdorp. Wel van mogelijk haar zus Johanna (op 10-02-1771) en broers Gerrit (06-09-1772) en Joost (17-04-1774) als zijnde kinderen van Krijn de Ju en Ingetje van Schellingerhout. Aangezien Neeltje en Adrianus twee kinderen krijgen, waarvan de oudste wordt vernoemd naar de vader van Adrianus en de tweede de naam Krijn krijgt, lijkt het mij dat dit haar ouders zouden kunnen zijn.

Ik kan echter haar doop niet vinden in Nootdorp.

Google meldt mij dat Krijn en Ingetje in ondertrouw gaan op 23 augustus 1765 in Alphen (ad Rijn). Hiervan staat in het register via familysearch:

"Krijn de Jeu. jm. geb te Esselijkerwoude

tr 23 aug 1765 ondertrouwd

Ingetje Schelllingerhout jd geb en beiden won te Alphen (ad Rijn)"

Zij laten in Alphen nog een dochter dopen:

"1. Lijsje, 12 april 1767. Get Aaltje Jeu"

Verder geen doop gevonden in Alphen tussen april 1767 en februari 1771.

Voor mijn gevoel moet Neeltje dus tussen april 1767 en februari 1771 (of preciezer januari 1768 en november 1770) gedoopt moeten zijn. Maar de vraag is: waar? (en uiteraard wanneer precies?)

Kan iemand met mij meedenken aub? Alvast dank!

met groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank

Ben in het bezit van de DVD waar alle districten DTB doop op staan en ben gaan zoeken, doordat de familienaam zo bijzonder is, makkelijker te vinden.

Nootdoorp en Alphen liggen in resp. distr. 9 en 12 en daar vond ik niet meer dan jij, wel meerdere Jeu gezinnen in Distr.12

Ik  ben alle districten gaan aflopen op JU en JEU in de perioden 1736-1755 en 1756-1775 en geef je de mij opgevallen zaken door. Wil je meer weten dan kan ik later in de week wel nog een keer zoeken, of je screenshots sturen van de desbetreffende Jeu gezinnen.

Ik vond in distr. 11 1756-1775 een voor jouw Neeltje te vroeg gedoopte

Cornelia 01 DEC 1771 Boskoop uit Andries JEU en Lena STE[E]NIS [bo bknr.1 pg.291]

Distr. 12 1756-1775

Eerder laat dit ouderpaar [zij huwden in 1768] ook nog een Lijsje dopen in AR is dacht ik Alphen [in de lijst staat Aarlanderveen] op 07 APR 1769

===

Distr.12 1736-1755

Er is een ouderpaar Gerrit JEU en Lijsbet DE GEUS die op 03 SEP 1741 een Krijn laten dopen in Woubrugge [bknr.2 pg.7]  maar geen doop van een Andries binnen dit gezin.

Ik heb ook op Ingetje SCHELLINGERHOUT gezocht voor als Neeltje een voorkind zou zijn, niets gevonden.

Is het een idee notariële akten te bekijken om te zien of er familie relaties zijn uit te halen?

Succes met je zoektocht naar Neeltjes herkomst!

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Frank en keren,

Krijn hertrouwt, misschien biedt dat nog aanknopingspunten?

Bruidegom Krijn de Jeu , Weduwe/ weduwnaar van , wonend: Nootdorp

Bruid Sara Suijderstroom , jongedochter , wonend: Voorstraat

Plaats Delft

Datum trouwen 26-11-1775

Datum ondertrouw 11-11-1775

Groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gedoopt op 25-12-1768 te Hazerswoude Neeltje, d.v. Krijn Ju en Ingetje van Schellingerhout, get. Johanna van der Hoed :

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Karen mooi!!!

Dacht eerst, dat kan niet, ik heb alles doorlopen! Dus gecheckt, maar ik heb deze blijkbaar overzien. [sorry Frank] Zo zie je maar. Ben plaatsvervangend blij…. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">

groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Kèren,

Op de DVD kun je ook via familienaam van de moeder zoeken (KSH-Women-All-Districts-Combined-Master-file-A-Z.pdf en KSH-Womens-names-master-folder-by-district.pdf).

Via Schellingerhout in de periode 1756-1775 was de doop heel snel gevonden 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Ik gebruik het gecombineerde bestand ook wel om te zien waar een naam veel voorkomt in een bepaalde periode, wanneer de herkomst van iemand niet duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Allen!

Dank jullie wel voor jullie reacties en bereidwilligheid om te helpen!

Karen: hartelijk dank voor het aangeven van de doopinschrijving!

Dan is dat gaatje in de stamboom ook weer gedicht!

Geen zorgen voor het niet zien Keren, ik kijk ook wel eens over iets heen (om me dan het heen en weer te zoeken... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_knipoog3.gif" alt="$"> ).

groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...