Jump to content

familie Stichter, Montfoort

jacqueline

Recommended Posts

• Member Group

Willem Cornelis Stichter en Barta Cornelis van den Houdijk trouwen RK Montfoort 07-12-1738. Een andere huwelijksinschrijving (Alle gezindten dan wel NH) heb ik te Montfoort niet aangetroffen.

Het echtpaar doopt RK Montfoort: Willemijn, 22-03-1739; Joanna, 01-10-1740; Cornelis, 23-09-1743; Cornelis, 06-01-1749.

Bij de doop van Willemijn getuigt Cornelia Stichter, bij Cornelis in 1743 Hannes Stichter.

Het echtpaar Cornelis Piterse  Stichter X Willemijn(a) van Holland trouwt 26 mei 1709 Montfoort RK; 12 mei 1709 Montfoort Alle gezindten: jm van Nieuwcoop; jd van Montfoort.

Het echtpaar doopt RK Montfoort:

Jan, 12 april 1710, m. Helena van Holland

Michiel, 18 juli 1712, p. Jan Stichters

Cornelia, 9 november 1717, m. Annegie Stichters

Helaas geen Cornelis dus. Het lijkt echter waarschijnlijk dat dit ook zijn ouders zijn; weet iemand iets meer over deze familie?

groeten van Jacqueline

Guest Kèren

@Jacqueline

Weet niets over de familie zelf, maar wilde je toch vragen of je weleens de notariële akten op het UA site hebt doorlopen? Daar zijn soms goede familiebanden uit te halen. Zelfs zonder de originele akten te bekijken, waar je tegenwoordig voor moet betalen.

Heb je ook al eens gezocht in de dorpen om Montfoort heen, bijvoorbeeld, Oudewater of Linschoten?

Wellicht heb je zelf al aan die zaken gedacht, maar wilde het je niet onthouden. 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Groeten, Keren

• Member Group

Hallo Keren,

Dank je wel voor het meedenken! Ik heb idd ook al in de buurt van Montfoort gezocht, evenals in Utrecht. Wb de notariële akten bevreemd het me dat ik, teneinde zoekresulaten te krijgen, de achternaam moet invullen bij Zoek in alle velden. Als ik Stichter invul bij Achternaam krijg ik geen zoekresultaat.

Groeten van Jacqueline

• Member Group

Inderdaad vreemd dat zoeken. Geeft wel een Machiel/Michiel Stigter.

Heb je ook gekeken op RHC Rijnstreek

Please login or register to see this link.

Mocht je in Woerden uitkomen dan zou je Rob van Drie kunnen vragen. Ook daar komt de naam Stichter/Stigter voor maar is nog niet door hem online geplaatst

Please login or register to see this link.

• Member Group

Hallo Ludmilla,

Ja, RHC heb ik uitgebreid doorzocht, van alles gevonden maar niets omtrent Stichter. Op zoek naar iets anders zag ik onlangs wel een vermelding van de naam in de DTB van Vijfheerenland.

Dank je voor de tip m.b.t. de site van Rob van Drie, ik heb hem een mailtje gestuurd.

Groeten van Jacqueline