Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijdensdatum Lummigje/Lumme Reinders


addm

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

1. Reinder Jochems Neef (28-10-1736 Steggerda – 04-01-1812 Nieuwehorne) ∞ Trijntje Jans (19-12-1738 Nijeberkoop – 29-10-1819 Nieuwehorne) 25-02-1759 te Oldeberkoop

Hun 1e kind:

1. Lummigjen (Lumme) Reinders (13-05-1759 Oldeberkoop –voor 1802 Heerenveen) ∞ Jan Barteles (Bartelds) de Vries (~1766 de Fok onder Terband -  17-05-1814 Heerenveen) 03- 05-1789 te Haskerland

Lumme en Jan krijgen 1 kind:

Bartele (Barteld) Jans de Vries (1790 Aengwirden - 28-06-1847 Heerenveen) ∞ Martha (Martje) Lubberts Pasveer (~1796 Nijehaske – 08-07-1835 Aengwirden) 01-09-1814 te Haskerland

Lumme (Lummichjen, Lammichjen, Lammigje, Lummigje) overlijdt voor 1802, in 1802 hertrouwt Jan met Trijntje Hendriks. Bij het overlijden van Jan in 1814 worden beide echtgenotes genoemd als zijnde reeds overleden.

Mijn vraag: wanneer is Lummigje precies overleden? Mijn vermoeden is dat de locatie Heerenveen/Schoterland zou moeten zijn. Aengwirden is ook een mogelijkheid.

Ook de precieze geboortedatums van Jan Barteles de Vries (1766) en die van Martje Pasveer heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

Wie helpt?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag,

In deze gevallen is het het beste om terug te werken in de tijd. Te beginnen met het huwelijk uit 1814. Bij de huwelijks bijlagen zit een zogeheten acte van kennelijkheid, die meer informatie geeft.

Om het nog even spannend te houden verklap ik verder niets, maar geef wel de locatie van die akte:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Niets is leuker dan zelf ontdekken, namelijk.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Haskerland, dopen, geboortejaar 1796, doopjaar 1797

Geboren op 22 december 1796 in Nijehaske

Gedoopt op 22 januari 1797

Dopeling: Martjen, dochter

  Vader: Lubbert Jans Pasveer

  Moeder: Akke Sijbrens

Gestandaardiseerde namen:

Dopeling: MARTJEN

  Vader: LUBBERT JANS PASVEER

  Moeder: AUKJE SIEBRENS

Bron:

Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)

Herv. gem. Nijehaske en Haskerdijken, doop 1746-1811

Inventarisnr. : DTB 353

Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thankyou4.gif" alt="B-22">

Stom dat ik er overheen gelezen heb. Moet zeggen dat ik een stuk makkelijker uit de voeten kon met familysearch toen fastfilm nog werkte...

Dank voor het opzoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...