Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Afscheid genomen van de NGV


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Dag allen,

Ik heb de knoop doorgehakt, sinds 1 januari ben ik geen lid meer van de NGV. Het gedonderjaag aldaar werd me te veel, er kwam veel te veel negatieve energie uit die hoek.

Dus: opgezegd, en keurig een bevestiging van die opzegging gekregen van de ledenadministratie. Mooi, alles is geregeld, denk je.

Maar nee, een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje met de boodschap dat "was geconstateerd dat mijn naam niet meer voorkwam in het ledenbestand". Dat kon twee redenen hebben, ofwel ik had mijn lidmaatschap opgezegd, of ik was geroyeerd vanwege wanbetaling.

Met aan het eind van de mail de toevoeging: als ik mijn lidmaatschap opgezegd mocht hebben, dan wilden ze daar graag de reden van weten...

En vandaag ben ik even op internet aan het zoeken, en zie dat mijn naam inderdaad uit de bestanden der NGV verwijderd is. In plaats daarvan ben ik aldaar nu een nummer. Wie het zelf wil bekijken, kan terecht op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En nu komt natuurlijk de vraag: "vind ik dat de NGV een betrouwbare club is"?

Ik vind dat dus een retorische vraag!

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Richard

Ook ik heb om dezelfde reden het lidmaatschap van de NGV opgezegd en kreeg twee e-mails met dezelfde strekking.

Waarin ook een opmerking dat ze graag de reden willen weten waarom er wordt opzegd.

Dat vind ik persoonlijke een vreemde vraag, want als ze zelf niet weten wat een chaos het bij hen is…… 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jammer, maar het is niet anders.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ruim een jaar geleden kon ik er al

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, er is dus weinig veranderd en ik kan je garanderen: je mist niets. Het (genealogisch)leven wordt zoveel aangenamer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo forumgenoten,

Ook ik heb na het gedonder in het HB van de NGV mijn lidmaatschap opgezegd. Ook ik kreeg dezelfde mailtjes terug. Hebben jullie ook een inlognummer voor gastgebruik gekregen?

Met groet,

Jannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Inderdaad heb ik ook een gastnummer ontvangen. Ik gebruikte vorige week dat nummer en kwam op de site een vraag tegen waaraan ik wel een en ander zou kunnen toevoegen. Helaas kan men blijkbaar met een gastnummer niet op de vragen uit de rubriek -leden helpen leden- reageren.

met vriendelijke groet, Bart

ps het zinnetje over wanbetaling vond ik ook niet zo geslaagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Jannie: Ja, ik heb ook een gastnummer gekregen, heb nog niet de puf gehad om daarmee in te loggen.

@Bart: Het kunnen plaatsen van mededelingen door gasten is medio dit jaar aangescherpt, omdat iemand het had gewaagd om daar neer te zetten dat het HB er een puinhoop van had gemaakt. Het stond er misschien een beetje diplomatieker, maar ik heb het vertaald als 'puinhoop' om geen erger woord te hoeven gebruiken. En die vragensteller? Die zal moeten wachten op een antwoord of het elders gaan zoeken. Ik heb wel een suggestie: kom gewoon hier!

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Idem dito hier. Ik dacht al dat ik de enige was die viel over die mooie zin over wanbetaling. Ook ik kreeg een gastnummer. Wie zegt dat ik überhaupt gast wil zijn! Ik ga er niet eens gebruik van maken.

Ik ben blij dat ik bij die club weg ben. En als ze willen weten waarom we het lidmaatschap hebben opgezegd hoeven ze alleen maar hier te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Is er dan niemand meer lid van de NGV ?

Ja hoor, ik ben en blijf voorlopig lid !

Ik heb met veel plezier het laatste nummer met als thema ''Nederlandse binnenschippers'' gelezen.

125 pagina's dik.......

Ik zie geen reden om nu al mijn lidmaatschap op te zeggen.

Bovendien heb ik wel vertrouwen in de toekomst.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Ik blijf ook gewoon lid hoor Maikel. Het schippersnummer is inderdaad interessant en amusant.

En kibbelen in het bestuur? Ik neem aan dat het overwegend senioren zijn, dan is het -uiteraard- onvermijdelijk dat er over allerlei dingetjes meningsverschillen worden uitgevochten!

Verder: ik heb respect voor mensen die zich belangeloos voor anderen uitsloven,dus: ik steun de NGV, en waardeer haar zeer!

groetjes, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De opmerking, dat "het senioren zijn en dat dus meningsverschillen worden uitgevochten" treft mij als 80-plusser onaangenaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De opmerking, dat "het senioren zijn en dat dus meningsverschillen worden uitgevochten" treft mij als 80-plusser onaangenaam.

Helemaal mee eens Alvara!

Daarbij zit ik al zo lang in het genealogie wereldje, dat het gekibbel bij de N.G.V. in mijn ogen niets te maken had/heeft met de leeftijd maar met grote egootjes! Persoonlijk heb ik dat ook meegemaakt bij een andere club en wanneer je kritiek had werd je of opzij gezet of er werd niet geluisterd......

Voor mij een reden om nooit meer bij een club te willen horen 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00">

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste leden,

Generaliserende opmerkingen zijn altijd kwetsend voor de benoemde groep.

En in deze ook niet juist.

Laten we ons bij het onderwerp houden.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Sorry meneer Alvara, als ik met mijn generaliserende opmerking iemand persoonlijk tref is dat natuurlijk nooit de bedoeling geweest! Mijn jeugdige impulsiviteit, zullen we maar zeggen.

groet, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • Forumleden Groep

Dag allemaal,

 

Zelf overweeg ik ook om mijn lidmaatschap van de NGV op te zeggen. Altijd heb ik gedacht dat dit voor het leven was en kom daar nu van terug.

 

groetjes,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...