Jump to content

Claes Spronck/Spronk/Sprong 17e/18e eeuw

marcballijns

Recommended Posts

• Member Group
marcballijns

Wie kan mij helpen met gegevens over Claes (Nicolaes) Spronck? Hij was getrouwd en had o.a. Anna, Coenraet, Johannes en (Chri)Stoffel als kinderen samen met Gertruijdt Coerten(Coenders). Hij is overleden op 13 nov. 1717 te Wehl. Hij heeft geleefd rond 's Heerenberg/Zeddam/Andelst.

Alle gegevens zijn welkom.

Alvast bedankt.

Dit onderwerp is ook geplaatst op

Please login or register to see this link.

• Member Group
Robert Leukfeldt

meer gegevens dan dat je daar hebt gekregen, zul je denk ik niet vinden. Misschien dat je dus echt de archieven in moet duiken. Genoemde site genver2  is dus www.genver.nl  kijk onder provincie, plaats en dan de diverse boeken inzien. Alleen de index heeft in dit geval geen zin.

Succes

Guest jakkes

@Marc,

Probeer aan de hand van de gegevens, die je nu verzameld hebt, een overzicht te maken van wat je hebt (en ook klopt) en van hetgeen je nog nodig denkt te hebben.

Maak aan de hand van deze gegevens gezinsconstructies.

Je noemt een viertal plaatsen waar de persoon gewoond heeft. Zoek in die plaatsen via de DTB indexen naar de naam Spronk (en varianten) en noteer de boeknummers (RBS) en bladnummers.

Een voorbeeld van Wehl:

Zoek niet alleen in de indexen per geloof, maar ook bij de indexen 'alle gezindten'; zie ook

Ga daarna met die gegevens op zoek naar de genoemde DTB-registers.

Begin op

Doe dit ook voor de andere plaatsnamen. De DTB-indexen van de Gelderse plaatsen zijn rijkelijk aanwezig, dus dat zal geen probleem zijn.

NB: De genoemde site genver2.nl is een andere site dan genver.nl. Beide sites hebben geen enkele relatie met elkaar.

• Member Group
Robert Leukfeldt

Jakkes,

Ik meende dat jij die ooit als noodverband had aangemaakt, maar het is dus iemand die goede sier wil maken met jouw werk denk ik. Helaas gebeuren die dingen, ene dhr.X heeft zo alles van mijn website overgenomen en geplaatst alsof het zijn vondsten zijn. Jammer.

Guest jakkes

@Robert,

Dat klopt. In juli 2011 uit nood genver2 voor twee maanden gebruikt in verband met een hardnekkige storing bij mijn vorige provider. Daarna heb ik de site-naam weer vrijgegeven en vorig jaar februari kwam deze weer boven water. Dat noemt men ook wel eens meeliften.

Als het nu een branchevreemde site was (bijvoorbeeld koetjes en kalfjes), dan had ik daar minder moeite mee.

• Member Group
marcballijns

Willen Jakkes en Robert 2.0 hun vetes ergens anders gaan uitvechten ipv in "mijn" onderwerp.

Alvast bedankt.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_fluitend.gif" alt="flu(">

• Member Group

Da's nou jammer...

Jakkes en Robert zijn met elkaar in gesprek, proberen onduidelijkheden van andere fora te corrigeren dan wel uit te leggen en hun gedrag past dus *niet* in de definitie van een vete. Deze definitie luidt namelijk:

"Een vete is een verhouding van diepe vijandschap, tussen twee families, clans, groeperingen, of tussen individuen, die telkenmale uitbarst in gewelddadige confrontaties. Een vete strekt zich vaak over meerdere generaties uit, en soms weet niemand meer hoe het conflict oorspronkelijk is begonnen."

Groeten van Richard

• Member Group

@ Marc,

Je hebt toch ook een paar goede tips met links van Jakkes gehad om je onderzoek op/uit te bouwen. Daar kun je mee aan de slag. Succes met de vorderingen.

Met vriendelijke groeten, Bart

Guest jakkes

@Marc,

Zowel Robert als ik hebben via onze eerste reacties geprobeerd je verder te helpen.

Na mijn reactie en de correctie op de verwijzing, die bij het andere forum ontstaan is, stelde Robert een terechte vraag waarop geantwoord is.

Dat je op die minder belangrijke informatie wel reageert, maar niet op de informatie, die je verder zou kunnen helpen om je vragen te beantwoorden, komt bij mij nogal ondankbaar over.

Als je niet geholpen wilt worden, moet je ook geen vragen stellen.