Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Pieter Peen uit Zunderdorp (ca. 1780)


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het mag brengen wat je er van verlangt. Ik hoop in ieder geval hier wat meer aanwezig te zijn, hoewel het nu nog veel energie kost. Maar het wordt beter!

Ik ben weer eens gaan struinen in mijn gegevens op zoek naar onvolledige registraties en vond een huwelijk van Klaas Peen met Hepeltje Dik, waarvan ik de huwelijksinschrijving en datum niet heb. Op zoek naar hun huwelijk in Zunderdorp/Nieuwendam stuitte ik op een andere Peen:

Pieter Peen, jongm. geboren te Zunderdorp en wonende te Nieuwendam, en Fijtje Hendriks Pauws, jonged. geboren en wonende te Schellingwoude.

De afkondigingen van hun gepland huwelijk vonden plaats op 14, 21 en 28 oktober 1804 te Nieuwendam.

Nu is de naam PAUWS in mijn bestand redelijk bekend, dus vond ik al snel een Fijtje Pauws, dochter van Hendrik Pauws en Antje Jongbloed, geboren op 4-2-1780 te Schellingwoude. Zij zou dus prima passen, wat leeftijd en naam betreft.

In mijn bestand staan een ander huwelijk (van 1-6-1817) van haar met ene JAN BOLHUIS.

In de akte van dit huwelijk staat vermeld dat Fijtje weduwe is van Jan Knip. Deze JAN KNIP is overleden op 28-8-1814 te Ransdorp.

Over PIETER PEEN kan ik helaas niets anders vinden dan zijn huwelijksinschrijving in Nieuwendam van 4-11-1804 met FIJTJE HENDRIKS PAUWS.

Wie heeft er wat tijd over en zin om hier eens naar te kijken? Wellicht dat er een connectie te vinden is tussen wederom twee takken in mijn stamboom, die zo langzamerhand veel op een 'heksenbezem' begint te lijken.

groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank,

Je vraag dreigt verloren te gaan door andere discussies.

ik ga de bewuste Peen voor je uitzoeken.

Nog even de huwelijksaantekening erbij gehaald voor de volledigheid en ter controle:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je, Jacques. Ik vond het al vreemd dat er niemand reageerde. Ik hoop dat je meer kunt vinden dan ik.

Ik vond een andere inschrijving waarin, volgens mij, staat dat het huwelijk op 4/11/1804 plaats vond.

Groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hier is de scan

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank,

In 1808 is ene Pieter Peen overleden in Ransdorp.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

derde regel van onderen.

Zou zomaar de bewuste persoon kunnen zijn.

Ik ga in de loop van vandaag op zoek naar een tweede huwelijk van Fijtje Pauws, dat dan ergens tussen 1808 en 1814 heeft plaatsgevonden met Jan Knip. Dat geeft meer zekerheid / volledigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank,

Geluk is met de dommen.

Huwelijk Knip x Pauws in 1809

zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

rechtsonder.

Succes met het verwerken van de gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Frank

Allereerst ook jij de allerbeste (gezondheids)wensen in 2014 (en verdere jaren.

Ik weet niet of je deze al hebt, maar onderstaande link geeft de kosten weer voor de afkondiging van het voorgenomen huwelijk van Pieter Peen met Fijtje Hendrik Pauws in Schellingwoude (20-10-1804):

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En hun huwelijk te Schellingwoude op 4-11-1804:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Succes verder met de andere vondsten.

mvg

Archie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank jullie wel, Jaqcues en Archie. Dit betekent in ieder geval dat deze Fijtje Pauws de juiste is.

De volgende vraag over PIETER PEEN is: wanneer is hij geboren en wie zijn zijn ouders?

De kans bestaat dat JAN PEEN en ELISABETH DORREBOOM het waren. Als dit zo is, is er weer een verbinding gevonden tussen twee verschillende scheuten in mijn boom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank,

Daar is tie dan:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

links onderaan (kon er nog net op)

Volgens mij is je verhaal nu compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je. Ik zie in de kantlijn staan: "obiit 9 dezb 1779"

Dit zou betekenen dat DEZE Pieter Peen maar 7 jaar oud is geworden. Ik vermoed dus dat er NOG een Pieter Peen geboren is NA het overlijden van deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gevonden!

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...