Jump to content

Cornelis van Staveren wanneer en waar overleden

Liesje

Recommended Posts

• Member Group

Ben al een hele poos aan het zoeken naar het overlijden van Cornelis van Staveren. Cornelis van Staveren is te Woerden geboren op 05-02-1810 als zoon van

Jolt van Staveren en Anna Benningshof/Binningshof.

Hij huwt te Oudshoorn op 08-07-1838, huws.akte 12, met Anne Henriëtte de Beijer. Kinderen in dit huwelijk heb ik niet gevonden.

Anne de Beijer overlijdt te Oudshoorn op 06-10-1863, overl.akte 56. zij is dan 51 jaar oud.

Haar moeder, Francine van Gardingen overlijdt als weduwe te Aalsmeer op 23-06-1849, 78 jaar oud, overl.akte 38. Aangever van dit overlijden is

Cornelis van Staveren, 39 jaar, Weesvader, wonende te Aalsmeer, behuwdzoon.

Maar waar en wanneer is Cornelis van Staveren zelf overleden? Bij de 10 jarige tafels van Aalsmeer heb ik hem niet gevonden, ook niet via Wiewaswie.

Nou ben ik niet zo'n ster in het zoeken, wie heeft er een hint? Zou er heel blij mee zijn!! Wil wel zelf zoeken, als ik maar weet waar.

Het enige wat ik nog gevonden heb is dat Cornelis in 1854 nog leeft: hij wordt dan uitgekocht: Cornelis van Staveren, weesvader te Aalsmeer (deze

werd op 01-09-1854 voor f10.260,- uitgekocht)

heel veel dank alvast.

Liesje

Guest jakkes

@Liesje,

Nog niet gevonden wat je zoekt, maar in het BR van Oudshoorn kwam ik deze tegen:

Please login or register to see this link.

Het blad vond ik via de index van dienstmeiden en knechten op

Ik ga verder met zoeken in het BR.

• Member Group

dankjewel Jacques, weer een stapje verder.

N.a.v. deze woningkaart, heb ik alle overlijdenstafels

van Oudshoorn doorgespit maar nog steeds niet het overlijden van Cornelis van Staveren gevonden.

Ga ik eerst maar andere dingen zoeken mbt Anna de Beijer en Cornelis  van Staveren.

dankjewel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Liesje

Guest jakkes

@Liesje,

Helaas verder niets gevonden in het BR. Ook de periode vanaf 1870 doorgenomen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat beiden niet zijn uitgeschreven in de periode 1860-1870 terwijl de vrouw in 1863 is overleden.

• Member Group

Dankjewel Jakkes

Soms, heel soms, moet je iets kunnen laten liggen. En dat geldt voor deze Cornelis.

Jammer, maar ik kan er toch een mooi verhaal van maken, Anne Henriëtte is in

Versailles geboren waar haar vader musicien was, in Oudshoorn was haar vader, en ook

haar broer, beide muziekmeesters.

Van allemaal heb ik de doop/geboorte en overlijden, behalve van Cornelis en gezien de tijd

zal hij toch echt wel overleden zijn. Misschien teruggegaan naar Woerden, daar is hij geboren.

Laat ik het nu even rusten en ga met de andere soldaten verder.

nogmaals heel veel dank!

liesje

• Member Group

@ Liesje

Volgens het meergenoemde Bevolkingsregister van Oudshoorn van 1860 -1880 staat dat Cornelis van Staveren op 05-02-1810 geboren of gedoopt werd te WAARDER (ZH) en niet in Woerden!

Ik heb nog snel even bij Genver gekeken, maar de namen in de alfabetische index op het dopen staan uitsluitend op de eerste letter. Wellicht kan dit je verder op weg helpen, de letter S start op:

Guest jakkes

Ook bij het BR van Waarder is hij niet te vinden en dus vermoedelijk niet overleden.

Het mysterie van Staveren is hiermee nog niet beëindigd.

• Member Group

Aangezien ik behoorlijk onhandig ben met computers kan ik niet de doop van Cornelis van Staveren meedoen.

Héé. even geprobeerd en als het goed is zit de doop bij dit bericht!

Maar ik kan wel uitleggen hoe of wat:

Het huwelijk van Cornelis van Staveren en Anne Henriëtte de Beijer is te Oudshoorn op 08-07-1838, huws.akte 12.

Bij de huwelijksbijlage zit de doop van Cornelis: huwelijksbijlagen Oudshoorn 1838 - images 978-981, daar staat

duidelijk dat hij in Woerden is geboren.

en nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan.

Liesje

Please login or register to see this attachment.

• Member Group

Ging toch twijfelen, dus zoeken in de DTB van Woerden en daar heb ik ook de doop van Cornelis van Staveren

gevonden:

Genver  DTB Woerden, film M99Q-K54 : doop 1756-1811 - index etc. ned. hervormd.  image 465

Zal de doop als bijlage doen, weet nu hoe het moet.....

Da's een probleem minder, nu zijn overlijden nog.

dank jullie voor het meedenken en meezoeken!

Liesje

Please login or register to see this attachment.

• Member Group

@ Liesje,

Perfect!

Laten we het maar houden op een ambtenaar met een vuiltje in z'n oog, dan kom je vanzelf van Woerden in Waarder.

Tot een volgende keer.

Archie