Member Group Peter Miebies Posted December 30, 2013 Member Group Share Posted December 30, 2013 Na het Jaarboek stopt het CBG ook met het (laten) ontwerpen en registreren van nieuwe familiewapens. Please login or register to see this link. Dat kan nu dus alleen nog bij de NGV? Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted December 30, 2013 Member Group Share Posted December 30, 2013 In dat bericht wordt ook verwezen naar de Heraldische databank. Zie: Please login or register to see this link. En die site heeft een merkwaardige interface. Alleen al het zenuwachtige gedrag van de pagina's met familiewapens. Als je daar met de muiswijzer overheen gaat, wordt je gestoord van alle pop-ups en dergelijke. Ook de zoekmodule werkt niet helemaal zoals het hoort. Voorbeeldje: Bij het zoeken op "goud sterren" vind je het wapen van de familie Panneel wel, Bij het zoeken op "goud sterren balk" vind je dat wapen niet, terwijl er toch in goud een dwarsbalk in staat. Pas bij zoeken op "goud sterren dwarsbalk" komt Panneel weer tevoorschijn. Maar het zal wel aan mijn onervarenheid op heraldisch gebied liggen. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jan K Posted December 31, 2013 Member Group Share Posted December 31, 2013 Na het Jaarboek stopt het CBG ook met het (laten) ontwerpen en registreren van nieuwe familiewapens. (...) Dat kan nu dus alleen nog bij de NGV? En bij HoGenDa (Please login or register to see this link. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Miebies Posted December 31, 2013 Author Member Group Share Posted December 31, 2013 @Jan K Ik zie bij HoGenDa nergens staan dat men daar op verzoek nieuwe wapens ontwerpt en vervolgens registreert. Of kan ik dat als niet-lid niet zien? Gr. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted December 31, 2013 Member Group Share Posted December 31, 2013 Zie hier: Please login or register to see this link. Er is alleen sprake van registratie. Voor het (laten) ontwerpen zijn andere partijen de aangewezen weg. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Miebies Posted December 31, 2013 Author Member Group Share Posted December 31, 2013 Bedankt Richard. Helemaal onderaan die bladzijde wordt verwezen naar Heraldisch Bureau Nagtegaal (ook OV-lid) en Cor Böhms. Ik meen dat Nagtegaal ook voor het CBG heeft gewerkt. Gr. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted December 31, 2013 Member Group Share Posted December 31, 2013 Hoi Peter e.a., misschien al bekend maar toch maar even onder de aandacht gebracht, alléén voor Friesland: Please login or register to see this link. In 1999 heeft mijn familie er (in goed overleg) een nieuw wapen laten ontwerpen en registreren. Zie ook: Please login or register to see this link. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Miebies Posted December 31, 2013 Author Member Group Share Posted December 31, 2013 @ Maikel Wat is dat nou? Alleen voor Friesland?? Dit is pure discriminatie!! Please login or register to see this image. /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Maar in ernst, wanneer kwalificeer je voor ontwerp/registratie aldaar. Een paar generaties terug zijn mijn voorvaderen geboren/getrouwd in Leeuwarden... Gr. Peter PS Als Hollander wil ik niet meteen vragen wat het kost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted December 31, 2013 Member Group Share Posted December 31, 2013 Hoi Peter, inderdaad.........discriminatie ! Positieve discriminatie, dat toch wel ? Als je Friese voorvaderen hebt is het zeker de moeite waard om contact met de Fryske Akademy op te nemen. Ik meen dat ze ruimdenkend zijn. Je was niet geïnteresseerd in de prijs, dat begrijp ik. Please login or register to see this image. /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Maar ikzelf zou liever voor 500 dan voor 1000 euro gaan ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Miebies Posted January 2, 2014 Author Member Group Share Posted January 2, 2014 Bedankt voor de info, Maikel. Gr. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts