Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Bakhoven Werkendam (19e eeuw)


Petra

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste Forumgenoten,

Ik ben zelf al op onderzoek uitgegaan in GenVer en FS... maar kan geen geboorten (indexen, films) achterhalen van de onderhavige periode m.b.t. Brabantse plaats Werkendam. Iemand die dat wel kan? Of die voor mij wil kijken in het BHIC?

Gezocht worden de geboorten (de overlijdens zijn al ontsloten) van kinderen uit het eind 1830 aangegane huwelijk tussen Jean Antoine Bakhoven en Christina Wilhelmina Sas; inclusief een levenloos kind waren dat er minstens 8, tussen ca. 1835 en 1849. Gedurende de eerste jaren van hun huwelijk kunnen ook kinderen zijn geboren in Noord-Holland (Haarlem) of in de provincie Utrecht, maar via WieWasWie kon ik daar niets van terugvinden. (Uit een tweede huwelijk van Jean Antoine werd nog een kind geboren, maar die gegevens zijn bekend.)

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Petra:

Je zou hier:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

kunnen beginnen met zoeken.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mooi dat jij die films wel kon vinden...  Bedankt.

Als ik één dezer dagen tijd over heb, ga ik eraan beginnen. Als iemand anders het minder moeizaam kan regelen, dan natuurlijk graag.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het staat een beetje cryptisch in het overzicht van FS, dat meteen begint met Geboorten 1843. Je kunt dan denken dat de voorgaande jaren niet aanwezig zijn. Bij Genver volgen ze het systeem van FS, door ook daar eerst 1843 te noemen en de andere jaren pas verder naar beneden.

Tip: je kunt het iemand anders laten uitzoeken, maar dan mis je natuurlijk wel de kick van het vinden!

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

To be honest, op deze kick zit ik niet echt te wachten. Het is slavenarbeid... het verplichte oppoetsen van iets, waarvan alle boeiende gedeelten allang zijn afgehandeld.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ho ho,

En wat is er dan gebeurd met "niets moet, alles mag"? Genealogie hoort toch leuk te zijn?

Maar af en toe moet je door een rijstebrijberg heen om in Luilekkerland te komen. Wie weet vind je toch nog iets onverwachts?

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ben het helemaal met Richard eens. Het opzoeken van gegevens voor je stamboek (of anders) is intrigerend om te doen, soms moet je

heel lang zoeken, maar de kick! De kick! Gelukkig is mijn stamboom, Wensvoort, van waaibomenhout gemaakt, heel klein, maar verspreid,

en zeker van de vroege Wensvoorten rond 1640 is en blijft het een zoektocht. Maar zo af en toe ga ik me weer worstelen door bijna onleesbare

DTB's en afgelopen week vond ik er weer een, na zeker vier jaar!

Dat sommige dit niet leuk vinden kan ik me goed voorstellen (eigenlijk niet, ik vind het geweldig, zeker nu bij Genver zoveel DTB staan), maar,

naar mijn mening moet je wel zelf zoeken. En pas aan andere vragen waar je verder kunt zoeken als je vastloopt.

Na mijn stamboom ben ik gewoon verder gegaan, als je besmet bent met het virus kom je er niet meer vanaf, er zijn nog steeds (gelukkig)

geen medicijnen voor gevonden. Dus ben ik nu aan het zoeken naar soldaten uit o.a. Delft, die bij Waterloo hebben gevochten. En dat is een crime,

maar je moet me eens horen als ik weer wat vind..... mijn familie weet er alles van! (mocht iemand belanstelling hebben voor deze gegevens, kun je

die zo krijgen, niet alle gegevens maar van een persoon bijv. die familie is)

Trouwens, het is niet de bedoeling om commentaar te leveren of een discussie te beginnen, maar ik dacht dat we via dit forum elkaar konden

helpen en dit niet gebruiken om een ander iets te laten opzoeken.......

Dus Petra: kom op, lekker snuffelen en daarna de voldoening van het vinden. Zit je vast? Dan is er altijd wel iemand die je kan helpen.

snuffel ze!

Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zoeken begint bij goed lezen.

Op GenVer staat op elke plaatspagina bovenaan in het midden een overzicht van de akten, die via die pagina te vinden zijn. Onder het kopje "Aanwezige akten".

Voor Werkendam is dat:

Aanwezige akten: Periode:

Geboorteakten: 1811/1902

Huwelijksaangiften: 1838/1901

Huwelijksafkondigingen: 1811/1901

Huwelijksakten: 1811/1922

Huwelijksbijlagen: 1811/1922

Overlijdensakten: 1811/1942

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Petra,

Nu ik begrepen heb dat je met het lieftst zo min mogelijk moeite je stamboomgegevens bij elkaar krijg, ben ik blij dat ik gisteren gestopt ben met mijn (kostbare) tijd er in te steken om je van dienst te kunnen zijn.

Ik snapte ook al niet, dat je die gegevens niet kon vinden. Deze gemeente is niet de enige waar de verwijzingen naar de films ogenschijnlijk door elkaar staan. Kijk maar eens naar Woudenberg!

Zoals Jakkes vandaag schreef: "Goed zoeken begint bij goed lezen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Archie, zo werkt dat toch niet...

Ik was al zo blij dat ik eindelijk een beetje met GenVer uit de voeten kon, had het hele weekend dingen opgezocht. Maar bij Werkendam stonden de juiste films wel in het kopje (dat meldt Jakkes ook) en daaronder begon het pas bij 1843, dus ik liep eerst vast en stelde hier een vraag.

Richard tipte me geheel correct, en ik ga de komende dagen gebruiken om die films door te nemen (zolang mijn pols het 'muizen' volhoudt). Maar als iemand van het forum in het voorbijgaan de tienjarentafels van Werkendam kan inzien, scheelt me dat een massa werk -- daar hoopte ik op. Zoiets doe ik met ook veel plezier als iemand anders Groninger gegevens nodig heeft, dat weet je inmiddels, dacht ik.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is het een misverstand, dat GenVer het systeem van FS volgt.

Het was eerder andersom. Op de FS-pagina's, die in 2010 en 2011 zijn gepubliceerd was het helemaal een rommeltje. Toen waren alle vermeldingen ook nog in het Engels en stonden alle typen akten op alfabet.

Overigens is die sortering nog steeds zo; zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

of nog erger

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dat sommigen alles wat rommelig of cryptisch vinden is jammer, maar als er betere oplossingen zijn, dan hoor ik die graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Petra,

via BHIC (gezocht op Bakhoven in Werkendam) vond ik:

Bakhoven N.N. overledene Werkendam 28-11-1843

Bakhoven Jean Antoine vader overledene Werkendam 28-11-1843

Bakhoven kind van Jean A. overledene Werkendam 28-11-1843

Bakhoven Christina Wilhelmina overledene Werkendam 27-12-1845

Bakhoven Jean Antoine vader overledene Werkendam 27-12-1845

Bakhoven Willem Matthijs overledene Werkendam 27-07-1846

Bakhoven Jean Antoine vader overledene Werkendam 27-07-1846

Bakhoven Willem Matthijs overledene Werkendam 27-07-1846

Bakhoven Jean Antoine relatie overledene Werkendam 03-10-1854

Bakhoven Matthais vader bruidegom Werkendam 03-08-1855

Bakhoven Jean Antone bruidegom Werkendam 03-08-1855

Bakhoven Willem Paulus overledene Werkendam 18-04-1863

Bakhoven Jean Antoon vader overledene Werkendam 18-04-1863

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

geboorte zoon in Werkendam, is een begin...stug verder zoeken Petra ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

zo, de eersten heb je nu...ik stop dr weer mee, succes verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep
joke andriessen

@ Robert,

Petra had/heeft? problemen met haar computer en is waarschijnlijk niet in de gelegenheid te reageren.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

dat is in deze tijd heeeeeel vervelend, moet je weer met postduiven en meer van die gein gaan werken 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ashamed0002.gif" alt="A9!">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dames en heren forumgenoten...

Joke had gelijk, mijn internet-computer is ergens in de tweede helft van december totaal gecrasht. Ze hebben hem aan een infuus gelegd (d.w.z. een reparatieprogramma) en zo kon van de inhoud nog een backup worden gemaakt. Sinds gisteren ben ik weer on-line, maar wel met een Win 8-computer, dus dat wordt even wennen. En ik turf al vele zaken die nog aangepast moeten worden als de computer-expert volgende week weer terugkomt.

Zodra ik een beetje vertrouwd geraakt ben met deze outfit, ga ik met Bakhoven aan de slag. Tot zolang alvast mijn hartelijke dank voor jullie inbreng.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...