Member Group Peter Posted November 26, 2013 Member Group Share Posted November 26, 2013 Heb een vraag voor mensen die het programma Legacy gebruiken voor het invoeren van hun stamboom gegevens. Hoe voeren jullie het tussenvoegsel van een naam in Bijvoorbeeld: van Hoof Hoof van Wil niet dat de achternaam gesorteerd woord op het tussenvoegsel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted November 26, 2013 Member Group Share Posted November 26, 2013 Ik doe het volgend: achternaam, voornaam / namen, tussen voegsel Dus als voorbeeld Piet van Elst wordt dan: Elst, Piet van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 @Peter, Als je de achternaam niet op "van; de" etc wilt sorteren, dan zal je die voorvoegsels anders moeten plaatsen, ik heb die 'fout' wel gemaakt. Niet dat ik het als hinderlijk ervaar, maar ik heb familienamen die het voorvoegsel laten vallen of juist oppikken en dan is het meer scroll werk zeg maar. Je went er aan, dat wel, maar als je de methode hebt gekozen houd je daar dan ook aan en wijzig het niet, want dan wordt het een warboel. Wat Hobby genealoog doet is een prima oplossing. Er zijn wel die met de Legacy software de titel vakjes er voor gebruiken, ik zou dat niet aanraden, mocht je die vakjes ooit moeten gaan gebruiken voor de functie waarvoor die bedoeld zijn, krijg je ook weer een warboel. Wist je trouwens dat versie 8 uit is? Please login or register to see this link. Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Peter Posted November 26, 2013 Author Member Group Share Posted November 26, 2013 Bedankt voor de oplossing Erick Keren, nee dat wist ik nog niet, ga nu eerst updaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted November 26, 2013 Member Group Share Posted November 26, 2013 Bedankt voor de oplossing Erick Graag gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts