Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Een zee te hoog


Gast Linda

Recommended Posts

Een boek waar ik veel aan gehad heb is "Een zee te hoog" Scheepsrampen bij de Nederlandse Zeevisserij 1860-1976 van H.A.H. Boelmans Kranenburg en J.P. van de Voort. Voorouders waren vissers en ik heb hierin precies kunnen vinden wat er met hen op zee gebeurd was. Ik heb het boek aangeschaft via een antiquariaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Leuk dat je in dit boek achtergrondinformatie hebt gevonden over de beroepen van je voorouders. Het boek is in 1979 uitgegeven. De schrijvers zijn ook auteurs van het boek Achter de branding. De visserij van de Nederlandse kustplaatsen. (Arnemuiden, Goedereede, Urk, Den Oever Harlingen, Zoutkamp enz.) Een uitgave van 1977. Ik ken het niet en weet niet of het aansluit bij je onderzoek.

Ik mag hier geen reclame maken, maar het is een nagenoeg gratis site waar particulieren hun boeken aanbieden

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet alleen achtergrond informatie gevonden maar ook feiten. De scheepsrampen staan vermeld per datum, naam schip, nummer schip, wat de oorzaak was (storm, aanvaring, mijn, torpedo), of het schip gezonken is en wat er met de bemanning is gebeurd. Ik had vele voorouders welke op zee gebleven zijn en alleen een datum of een ongeveer datum van overlijden. Ook met krantenartikelen kwam ik er niet geheel uit. Wat mij betreft een aanrader voor mensen met voorouders uit de visserij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Lijkt me een interessant boek, ook al heb ik geen vissers in mijn familie.

Op Google zijn veel hits te vinden, waar het boek nog te krijgen is. Onder bij andere de link die Ramon noemt.

Het ISBN nummer is 9022813330

Daar kon ik zo gauw geen prijzen vinden, de andere links die ik bekeek variëren de prijzen van € 16,= tot € 24.50

Als ik al niet zoveel te lezen had.....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...