Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zoektocht: Van de Velde's uit Tiel


FrankvdV

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo allen,

Vorige week werd ik via de mail benaderd door een notaris, die op zoek is naar een tweetal mensen die afkomstig zijn uit Tiel. Aangezien dit gezin (zie onder) niet in mijn stamboom voorkomt heb ik dan ook verder geen gegevens van hen.

Het gaat de notaris om het volgende:

"In verband met de afwikkeling van een nalatenschap, zijn wij op zoek naar twee personen met dezelfde geslachtsnaam. Wellicht dat u ons kunt helpen met het achterhalen van hun gegevens (of van de eventuele kinderen)?

Het gaat om:

1. Henri Machiel van de Velde, geb. Tiel 9 juli 1902 (wellicht jong overleden of geëmigreerd); en

2. Wilhelmina Johanna van de Velde, geb. Tiel 26 augustus 1893. getrouwd in Tiel op 13 oktober 1919 met Paulus Josephus Quintelier, geb. Hamme (België).

Zij zijn de kinderen van Roelof van de Velde, geb. Tiel 15 december 1862 en Antonia Geertruida van Kuijk, geb. Druten 5 mei 1864."

Verwijzing naar het CBG heeft geen zin, want daar heeft men zelf al gezocht. Ik heb zelf korte zoektochtjes ondernomen op een aantal bekende plekken: kranten.kb.nl, online-begraafplaatsen.nl, graftombe.nl, wiewaswie.nl, een aantal combinaties via Google, geneanet.org en de website van het National Archive van Australie. Maar dit heeft helaas geen aanknopingspunten opgeleverd, behalve geneanet.org, waar Paulus J. Quintelier wel een aantal keren voorkomt, maar zonder echter partner en/of kinderen.

Derhalve de vraag: wie heeft nog meer mogelijke aanknopingspunten, of (nog beter) meer informatie over deze personen.

Alvast dank voor het meedenken!

met groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Broer en zus zijn verhuisd naar België, zie bevolkingsregister Tiel 1917-1939 van RAR, blz 361 en 362

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De notaris kan het beste de beide gemeenten aanschrijven.

Zele en Hamme liggen 9,5 km van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik weet niet hoe vaak de naam van de echtgenoot in het kleine Hamme voorkomt, maar die combi levert ook hits op, oa een website van een kandidaat gemeenteraadslid.

Ik zal het hier niet noemen want dan kom ik in conflict met de privacyregels maar je zult het vast vinden. Zij kunnen vast vertellen of zij nazaten zijn.

Opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Ludmilla,

Laten we het voorlopig als zodanig beschouwen. Ik zal de notaris dit melden!

Hartelijk dank voor je snelle service!

groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Na terugkoppeling van de gevonden resultaten (dank Ludmilla!!) aan de notaris, heeft hij terug gereageerd dat hij beide gemeenten, Hamme en Zele, heeft aangeschreven. Hij hoopt snel antwoord te kunnen krijgen, zodat hij 53 mensen kan gaan aanschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Begrijpt de notaris dat dit mijn open sollicitatie was? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif"> 1 procent van elke erfenis lijkt me wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Laatste en afsluitende stand van zaken:

Vandaag nog even de notaris aangeschreven en gevraagd of de gegeven informatie geholpen heeft.

Ik kreeg heel snel een berichtje dat mede dankzij de aangedragen informatie en tips er inderdaad nog nabestaanden gevonden zijn, waardoor volgens de notaris de gegevens nu compleet zijn.

met groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dat is heel fijn, Frank, bedankt dat je het nog even hebt laten weten. Ik heb namelijk geen aanstelling gekregen

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> maar wil best een volgende keer weer meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...