Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Joseph van de Woestijne - gesloten


Johannes

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben al jaren op zoek naar het onderstaande................

Is de geboorte-of doopdatum van Josephus Bernardus (Livens ) van de Woestijne ook is te achterhalen? Ik ben het spoor bijster en kan in

Friesland niet verder komen........

Josephus kwam in 1789 vanuit Brabant als soldaat naar Friesland, daar huwde hij en kreeg hij ook nageslacht. Zijn overlijdensakte vermeldt alleen zijn leeftijd (59 jaar) en de naam van zijn vader (Bernardus van de Woestijne ). De akte geeft aan dat Josephus is geboren in Brabant. Hij moet geboren zijn rond 1758. Ik kan geen voorgeslacht van hem vinden.

Een plaats van herkomst heb ik niet kunnen vinden. De kinderen van Josephus bernardus (Livens) van de Woestijne zijn:

Schelte ( vernoemd naar moederskant ), Sisca, Bernardus, Hendrik, Andries, Wilhelmus, Sjoukjen, Lysbeth ( Elisabeth ) en Antje.

Het volgende weet ik over zijn gegevens als soldaat.

Josephus v.d Woestijne diende in 1789 in het Regiment Infanterie no.15 onder generaal graaf Van Maillebois, 1e bataljon, 7e compagnie, onder commando van kapitein Christoffel Nolst. Op 14-2-1789 is hij in Bolsward in garnizoen en vraagt verlof om te kunnen trouwen aan zijn luitenant Berenstein.

In de militaire registers is verder niets meer over hem te vinden.

Van zijn vader weet ik niets behalve de voornaam, Bernardus.

Zou dit een optie kunnen zijn? .

Josephus Martinus van de Woestijne ( Roestyne ) i? Hij werd geboren op 9-11-1757 in Sleidinge, als zoon van Livinus en Elizabeth van Sleuwaeghen.

Wie heeft de oplosing? Ik loop helemaal vast. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-signs028.gif" alt="He_9">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste forumleden,

Dit bericht is tweemaal geplaatst, daarom is dit gesloten.

U kunt uw bijdrage plaatsen onder het andere zelfde onderwerp op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...