Member Group joke andriessen Posted October 9, 2013 Member Group Share Posted October 9, 2013 Hallo allemaal, Hier:http://www.oogtv.nl/2013/10/informatie-over-groninger-graven-online/ zag ik juist dit bericht: Gegevens van urnen en graven op de Groninger begraafplaatsen zijn sinds kort online beschikbaar. Via www.begraafplaatsenonline.nl is informatie te vinden over ruim 47.000 graven en over bijna 100.000 overledenen. Naast geboorte- en sterftedata van overleden mensen verstrekt de website ook informatie over de termijn wanneer de grafhuur eindigt. Ook kunnen nabestaanden via de site de grafrechten van een graf verlengen. Van iedere begraafplaats zijn de openingstijden en contactgegevens online te vinden. Het betreft dan gegevens over Selwerderhof, Hoogkerk, Esserveld, de Noorderbegraafplaats, de Zuiderbegraafplaats en Noorddijk. Ik heb het al even uitgeprobeerd. Het werk heel goed. @ Maikel mischien een handige hulp bij het indexeren van je foto's. En ik kan nu mijn eigen vraag oplossen. Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted October 9, 2013 Member Group Share Posted October 9, 2013 Dus er is wéér een site bijgekomen? naast graftombe.nl, het groenegraf.nl en online-begraafplaatsen.nl? Hoe gaat deze nieuwe site om met de commercie? Hebben zij eventueel plannen om de gegevens te zijner tijd ter beschikking te stellen aan een partij zoals ancestry.com? Het zou eigenlijk niet moeten, maar dit soort vragen steekt steeds de kop op, als er een site op dit gebied bij komt. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted October 9, 2013 Member Group Share Posted October 9, 2013 Hoi Joke, bedankt voor de tip ! De site kende ik wel, bestaat al heel wat jaartjes Richard ! Dat (de gemeentelijke begraafplaatsen van) Groningen op deze site inmiddels doorzoekbaar zijn wist ik nog niet maar is geweldig nieuws. Nu de rk en joodse begraafplaatsen nog......... Er staat bij de ingang van de begraafplaats overigens een infozuil waar ik al eens melding van maakte. Maar nu thuis doorzoekbaar, prachtig ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted October 12, 2013 Member Group Share Posted October 12, 2013 Hoi allemaal, de joodse begraafplaatsen zijn ook doorzoekbaar, zie: Please login or register to see this link. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts