Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Leeftijd=geboortejaar?


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Is iemand wel eens een document tegengekomen waarin als leeftijd het geboortejaar wordt aangegeven? Bijvoorbeeld een bevolkingsregister?

Ik worstel namelijk met een belastinglijst, waar ik niemand kan terugvinden in andere bronnen, als ik de leeftijd interpreteer als "aantal jaren op deze aarde". Het lukt veel beter als leeftijd wordt gezien als geboortejaar, voorafgegaan door 1800. Bijvoorbeeld: leeftijd = 44, geboortejaar = 1844.

Ik hou me aanbevolen

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Richard,

Jammer dat het jaar niet vermeldt waarin de lijst werd opgemaakt.

Wellicht is daarop een slimmigheidje van de betreffende ambtenaar op gebaseerd.

Of hadden ze toen ook al de bekende spreuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Archie: Daar zit nou net het probleem. De lijst ligt in het archief met de aantekening "Z.J." ofwel "zonder jaartal". Ik wilde de leeftijden gebruiken om achter dat jaartal te komen. Bijvoorbeeld: iemand heeft leeftijd X en is geboren in jaar Y, dat feit is dan opgetekend in jaar X+Y. Maar er leiden meer wegen naar Rome, ik benader het nu van een andere kant, door uit te zoeken wie van degenen op de lijst het eerst is overleden. De lijst moet dan daarvoor zijn opgeschreven.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Ik was even kwijt dat ik hier al eerder een berichtje over had neergezet en in mijn enthousiasme heb ik er een nieuwe thread aan gewaagd, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sorry voor de versnippering.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...