Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Familysearch


nadiau

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoe werkt het precies

Ik kom soms namen tegen.. met voldoende informatie ook een referentie naar een "Batch" en "filmnummer", maar de documenten zelf zijn hier niet aan toegevoegd.

Waar kan ik deze eventueel vinden? En betekent dit dat het geïndexeerd is vanaf de originele boeken, maar niet vanuit een scan?

Ik heb even een voorbeeld bijgevoegd.

Groetjes, Nadia

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nadia

Je zal hoogstwaarschijnlijk voor deze film naar Amerika moeten, dat is mijn ervaring, van een paar jaar geleden.

Er zijn [nog?] geen scans van en bij de meeste films uit Duitsland is een beperking dat het niet in Europa ingezien mag worden.

Proberen is het zeker waard, want dingen veranderen.

Hiervoor neem je contact op met een FHC, dat is een Family History Center of in goed Nederlands Centrum voor Familie Geschiedenis.

Er is er iig eentje in Apeldoorn en ook Amsterdam. Kijk daarvoor op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Je vraagt de film aan en als het naar Europa mag wordt het door Salt Lake City toegestuurd, jij betaalt daarvoor de kostprijs die het toesturen kost. Een paar Euro.

Zodra het daar is kan je in het centrum zelf de film bekijken,voor maximaal drie maanden was het toen.

Succes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Keren,

Bedankt voor je antwoord!

Is er een bepaalde reden dat documenten uit Europa, niet in Europa ingezien mogen worden?

Ik kan me herinneren er ooit iets over te hebben gelezen, maar dacht toen dat het over een beperkt aantal banden ging, dus niet echt bij stil gestaan.

Zijn deze documenten dan ook niet meer in te zien in de lokale archieven van de dorpen/steden zelf?

Ik kom opzich regelmatig in de VS, maar niet echt in de buurt van Salt Lake, en Duitsland is natuurlijk om de hoek

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Groetjes, Nadia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nadia,

Niet alle films zijn beperkt, maar zelf liep ik er regelmatig tegenaan.

Ongetwijfeld zal het wel in de lokale [kerk]archieven in te zien zijn, maar Duitsland heeft niet zo een mooie archief opzet als in Nederland.

Je zou het uit kunnen vinden waar het ligt en er een brief aan wagen...

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nadia,

Elke film van FS bevat één of meerdere batches. Bij het filmen wordt dit nummer mee gefilmd.

Via GenVer kun je bij de DTB en bij de BR in veel gevallen de batchgegevens raadplegen als er een link aan het ID gekoppeld zit.

Je kunt dan uiteraard ook naar een ander batchnummer zoeken.

Voor batch 176236 kom je op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Even doorklikken en op de volgende pagina zoeken naar dit batchnummer.

De batch bevat Evangelisch-Reformierte Kirche Solingen (StKr. Solingen): Taufen, Tote 1732-1791.

Als je op dat batchnummer klikt, krijg je helaas een droevige boodschap.

Geocode restrictions

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hier staan enkele links voor familieonderzoek in Solingen. In het Stadtarchiv kan men kopieën van de ev.-ref. kerkboeken inzien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypo,

Kort maar krachtig. Neen.

Wel zijn veel films te bestellen voor raadpleging op een LDS-centrum OF op het CBG.

Bij zowel het CBG als bij de bewuste centra worden deze voor een bepaalde tijd bewaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jakkes,

Dat is een hele mooie, die uitleg van jou en daar kunnen we allemaal ons voordeel mee doen.

Bedankt!! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thankyou4.gif" alt="B-22">

groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Citaat "Wel zijn veel films te bestellen voor raadpleging op een LDS-centrum OF op het CBG.

Bij zowel het CBG als bij de bewuste centra worden deze voor een bepaalde tijd bewaard."

Met betrekking tot de LDS centra is dit volkomen correct. Maar wat betreft het CBG heb ik andere informatie ontvangen. Voorheen was het inderdaad mogelijk films via het CBG te bestellen. Echter sinds enige tijd is de bestelprocedure voor films bij LSD veranderd. Daardoor moet de aanvrager veel meer invulwerk ed. zelf verrichten. Dit zou de reden (of een van de redenen) zijn dat het CBG niet geen films aanvraagt. Ik heb dit vernomen van een medewerker van het CBG ca anderhalf jaar geleden. Maar misschien ben ik onjuist of onvolledig geïnformeerd.

Wel heeft het CBG permanent een serie films van LDS in bruikleen. Ik weet niet hoe on-line kunt nagaan welke films zijn in haar archief heeft.

met vriendelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga eens voor mijzelf uitzoeken of het de moeite waard is om zelf richting Solingen te rijden of om inderdaad een aantal films te bestellen. Veel van het onderzoek zal waarschijnlijk op dezelfde films te vinden zijn, omdat mijn familie ooit is neergestreken en niet meer is weggegaan, haha.. Het is opzich maar iets meer dan een uurtje en ik weet dat mijn familie ongeveer 350/400 jaar terug gaat in dat gebied. De dorpen/steden liggen niet ver uit elkaar en als ik eerlijk ben vind ik het speuren in een archief en het inzien van de officiële stukken een stuk leuker dan een scan bekijken. Beide heeft zo natuurlijk weer voor en nadelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...