Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

[Gorinchem] Elizabeth Metsker & Andries Reijnders


addm

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Op 29-09-1778 wordt te Gorinchem Johannis (Jan) Reijnders gedoopt. Hij overlijdt aldaar 17-08-1832. Hij huwt 14-07-1814 te Gorinchem met Hendrica (Hendrina) van der Velden, ged. 03-05-1874 te Gorinchem, overleden aldaar 03-05-1874

Johannis/Jan Reijnders is de zoon van Andries Reijnders en Elizabeth Metsker.

Van Andries heb ik een indicatie van geboortejaar (1745) en overlijdensdatum (06-03-1817 Gorinchem). Hij is de zoon van Jilis Reijnders en Lena Fots.

Elizabeth is rond 1748 geboren en op 24-04-1814 te Gorinchem overleden. Zij is de dochter van Johannis Metsker en Elizabeth Janzen.

Ik ben op zoek naar geboorteplaatsen (geboortedata is bonus) van zowel Andries en Elizabeth. Ook ben ik op zoek naar de huwelijksdatum van Andries en Elizabeth. Ik verwachtte dat dat rond 1770 te Gorinchem zou zijn geweest maar daar niets van gevonden.

Zoeken op wieiswie wijst op een mogelijkheid dat Elizabeth's ouders uit de buurt van Breda komen. Ook Brielle is een mogelijkheid.

Welke speurneus kan me verder helpen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@addm,

Elizabeth was bij haar overlijden ses en sestig jaren en gebooren te Venloo.

De gegevens zijn te vinden op image 131 te vinden via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zoek altijd eerst de akte op. Dat geeft dikwijls al het antwoord op je vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jakkes, dank. Heb er finaal overheen gekeken denk ik.

Toch voor de zekerheid de trouwboeken van gorinchem nagelopen en zowaar de huwelijksdatum gevonden: 17-11-1776.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...