Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Alle graven van voor 1960 moeten verdwijnen in Ravels, België


Gast Kèren

Recommended Posts

Alle graven van voor 1960 moeten verdwijnen in Ravels, niet vanwege ruimtegebrek neeeee....

Maar "Om vandalisme en verloedering tegen te gaan wil het gemeentebestuur van Ravels alle graven van voor 1960 ontruimen".

Gekker kunnen we het niet maken! Genealogen zouden hier in opstand moeten komen!

Lees verder op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mag ik nu hardop zeggen: stomme Belgen??? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00">

Grotejes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mag ik nu hardop zeggen: stomme Belgen??? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00">

Grotejes,

Lily

mocht toch al een tijdje hardop gezegd worden 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

We moeten ons natuurlijk niet gek laten maken door een stukje 'uit de krant', waarin zaken wat bombastischer worden voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.

Lees daarom ook de oorspronkelijke mededeling van de gemeente Ravels, op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en dan blijkt dat de zaak toch iets genuanceerder ligt.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Richard genuanceerder wil ik niet zeggen, dat er ruim de tijd wordt genomen nabestaanden te informeren is niet meer dan normaal en staat ook in de krant. Geen woord over het waarom, namelijk vandalisme en verloedering en dat is nu juist zo maf! IMHO dan....

Groetjes, Keren

P.S. Stom zijn we allemaal wel eens, dit is meer eigen straatjes makkelijk schoon houden zonder al te veel moeite. Zoiets als harddrugs legaliseren om de overlast tegen te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Kèren: Nieuwsblad.be is in mijn ogen duidelijk een sensatiekrant. De manier waarop ze het beschrijven laat je geloven dat ze in één keer alle graven van voor 1960 gaan ruimen. En dat is dus niet zo. De graven waarvoor geen concessie (lees: betaling van grafrechten) meer bestaat, staan op de ruimlijst. Wel kunnen nabestaanden een concessie nemen, en dan gebeurt er verder niets met het graf.

Het ruimen van graven rondom een kerk gebeurt wel vaker. Zo is er op de Nieuwe Oosterbegraafplaats een zogeheten knekelput (over naar woord gesproken...) waarin de beenderen van een vroegere begraafplaats zijn herbegraven.

Dat gebeurt ook met stoffelijke overschotten die in een algemeen graf zijn begraven, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En dat de gemeente dit doet om vandalisme te voorkomen kan ik me ook voorstellen. Sommige mensen schijnen het leuk te vinden om dingen kapot te maken en een vervallen graf is een prooi. Net zoals ze bij een leegstaande fabriek alle ruiten proberen in te gooien.

Het zij zo, ik kan er niets aan veranderen.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...