Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

hendrik willemzen - hulp bij lezen


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

ben de stamboom van bokhorst aan het uitzoeken dan kom ik op hendrik willemzen, die trouwt 28-1-1787 in nijkerk met teunisjen bessels, hij overlijd 4-1-1813 in nijkerk en is dan 59 jaar.

nu ben ik aan het zoeken naar zijn geboorte datum, dat moet zijn ca 1754, en ik vond dit;

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

rechts er staat als ik het lees bapt hendrik en ik zie wouter, en omdat hij hendrik willemzen heet.

mijn vraag; kan dit de geboorte akte zijn van mijn hendrik???

ernaast staat 16  en (ik hoop het) zo ja, wat staat er???

alvast dank voor het bekijken

nb  denk niet dat hij het is, hij heet hendrik willemsen en dan moet zijn vader willem..... zijn, en geen wouter, helaas.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dit is niet echt een vraag voor hulp bij lezen, maar meer, is het de vader?  nu twijfel ik of het de vader is want er staat wouter en ik zoek de vader van hendrik willemsz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Niet alleen dat, je zit ook nog in het verkeerde jaar. Ik zou maar eens gaan zoeken in 1753, trek maar af: begin januari 1814 is hij 59 jaar. TENZIJ hij op 1, 2, 3 of 4 januari 1814 al jarig is geweest, kom je dan op ergens-in-1753 uit. (Even daargelaten, dat de leeftijdsaanduiding niet zo nauwkeurig geweest hoeft te zijn.)

Ik zou maar gewoon gaan zoeken naar een Hendrik-zoon-van-Willem. Met in-acht-neming van andere vernoemingen (heeft Hindrik een dochter vernoemd naar de vrouw van die Willem N.?)  En in-acht-neming van het juiste geloof (zoek je naar een R.K. familie?).

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

petra, wat ik doe. als ik wel een overlijden weet, het leeftijd eraf trekken maar dan zoeken naar twee jaren eerder en later voor geboorte,  merk dat ze er vaak een jaar naast zitten ivm wanneer geboren en overleden,  de maand.

heb ook alle n.h. boeken nagezocht en ook geen hendrik zoon van willem gevonden,  en geen dochter!

helaas, voorlopig is dit een doodspoor,  verder bij andere takken zoeken en soms vind je dan iets.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

In de index, die via GenVer te zien is, zag ik geen Hendrik Willemzen. Ook niet in andere spellingen.

Weet je zeker dat hij in Nijkerk gedoopt is? Hoevelaken, Amersfoort en Hoogland liggen dicht bij en daar werden ook wel Niekarkers gedoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

frank, dank, bij huwelijk staat onder nijlerk, dus ik ga die andere plaatsen ook even nazoeken, weer wat geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zou je een link naar het huwelijk kunnen geven? altijd makkelijk om ook mee te kijken. via VanPapierNaarDigitaal kan ik in Nijkerk geen RK huwelijk vinden in januari 1787.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ah .. huwelijk gevonden. is dus niet RK!

Even zoeken in de NH dopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Dopen zijn ook via Gelders Archief te zien.

In 1751 en 1757 wordt er een Hendrik zoon van Willem gedoopt in Nijkerk.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Heb je namen van kinderen ivm vernoemingen moeder?

De scans van doopboeken zijn daar nu ook bijgevoegd.

Je moet wel zoeken om de juiste scan te vinden.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Joke, ik heb nog geen broers of zussen van mijn hendrik willemz gevonden.

die 2 datums die je zei, ik hou die even in gedachten, en zoek daarmee verder. dank je wel

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...