Jump to content

downloaden van aktes van Stadsarchief Amsterdam


Recommended Posts

  • Member Group

Ik heb de laatste tijd (een half jaar of zo) dat mijn iMac zowat vast loopt als ik zelfs maar een enkele scan download vanuit Amsterdam. Het lijkt er op dat de processor op volle toeren draait want ik kan zelfs met moeite mijn muis verplaatsen. Ook draait m'n HD overuren...  Het maakt ook niet uit of ik een scan op hoge of lage resolutie download. Van ellende ga ik dan maar een kop koffie drinken, want ik kan toch niets anders doen.

heeft iemand anders daar ook last van?

Link to post
Share on other sites
Guest Kèren

Ok, juist met Safari gaat het goed bij mij, ik heb dezelfde door jou genoemde en andere problemen bij Firefox.

Safari icm SAA site werkt goed.

Heb je geprobeerd je caches te legen en de cookies, je bent dan wel wat bewaarde info van sites kwijt, maar het kan een reden tot traagheid zijn.

Welke extensies [if any] heb je geïnstalleerd. Zet een recent geïnstalleerde extensie eens uit en probeer nog eens.

Anders probeer het volgende:

Leeg je de caches van de mac wel eens en herstel je weleens de permissies?

gr, Keren

Link to post
Share on other sites
  • Member Group
Op 25 July 2013 om 15:21 zei Kèren:

Ok, juist met Safari gaat het goed bij mij, ik heb dezelfde door jou genoemde en andere problemen bij Firefox.

Safari icm SAA site werkt goed.

Heb je geprobeerd je caches te legen en de cookies, je bent dan wel wat bewaarde info van sites kwijt, maar het kan een reden tot traagheid zijn.

Welke extensies [if any] heb je geïnstalleerd. Zet een recent geïnstalleerde extensie eens uit en probeer nog eens.

Anders probeer het volgende:

Leeg je de caches van de mac wel eens en herstel je weleens de permissies?

gr, Keren

Eh ... Ik geloof niet dat ik extensies heb geïnstalleerd. Ik ga kijken of ik de permissies kan vinden en dan probeer ik dit alles. Ik kan geen koffie meer zien.

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_grin0.gif">

Link to post
Share on other sites
  • Member Group
Op 25 July 2013 om 15:21 zei Kèren:

Welke extensies [if any] heb je geïnstalleerd. Zet een recent geïnstalleerde extensie eens uit en probeer nog eens.

 

Ik heb DivX HiQ, DivX Plus en Evernote geïnstalleerd. Die laatste gister pas, maar de problemen zijn er al langer.

 

Citaat

Anders probeer het volgende:

Leeg je de caches van de mac wel eens en herstel je weleens de permissies?

Ik heb wel de caches van Safari gewist. Zijn dat dezelfde? Waar vind ik de permissies?

Link to post
Share on other sites
Guest Kèren

Caches van je mac legen:

Ga naar bibliotheek [als je Mountain Lion hebt,via ga in finder met alt toets ingedrukt houden] en folder caches legen

Ook de bibliotheek van de gebruiker de folder caches legen.

Uitloggen en weer inloggen, dan prullenbak legen.

--

Voor de permissies:

Ga naar de utilities map en klik op Disk utility, dat is dit icoontje:

Please login or register to see this image.

Ga naar

Please login or register to see this link.

Zodra die de foutmeldingen [schrik er niet van hoor] aangeeft, klik je op repair disk permissions

Als je dit nog nooit hebt gedaan, dan kan het flinke tijd in beslag nemen. Ik doe het meestal 1x in de 2/3 maanden. Ik kan dan vertraagd doorwerken, in niet al te zware apps.

Als dit allemaal niet helpt zou ik er een mail naar SAA aan wagen, of misschien gewoon doen, twee potjes op het vuur kan geen kwaad.

Succes, Keren

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Nou, ik heb afgelopen winter de hd moeten laten vervangen, want die was overleden. Zo veel ellende zou er dus niet op moeten staan.

Er zijn inderdaad wat bevoegdheden die bijvoorbeeld op RW moeten staan, alleen op R- gevonden ... Nog een minuut of 2 en dan zou het geregeld moeten zijn.

Het mailtje naar Amsterdam was vanmiddag al de deur uit.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Überhaupt... HOE download je zo'n scan?  Ik ben overstag, heb me aangemeld, een tegoed gestort en kon toen a  50 cent een huwelijksinschrijving inzien. Die heb ik toen maar netjes overgeschreven, want ik zag op dat moment echt geen "knop" om hem te downloaden...

Petra.

Link to post
Share on other sites
Guest Kèren

@Petra zit je op safari?

Dan Zit de download knop nadat je de kaart voor je hebt, rechtsonder.

Klik daarop klik op nu voorbereiden en [bij mij] opent zich dan een nieuw venster, waar je allerlei keuzes hebt van open tot meteen opslaan.

Groeten, Keren

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Keren, ik weet niet eens wat Safari is (behalve dan op trektocht in Afrika).

Heb IE en niet meer dan dat. Mogelijk in de toekomst nog eens Firefox of Thunderbird erbij, maar dan moet ik eerst een nieuwe PC met Win 7 of 8 erop zien te scoren.

Petra.

Link to post
Share on other sites
Guest Kèren

Oh sorry @Petra, dan kan ik je helaas niet helpen, IE heb ik al jaren niet meer gebruikt.

Misschien kan iemand anders je op weg helpen, ook al denk ik dat het niet al teveel moet verschillen.

Safari is de IE van Apple... 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_azn.gif" alt="^-^">

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Ik gebruik Windows 7 samen met IE 8, want 9 en 10 heb ik eraf gegooid.

Met deze versie heb ik nooit problemen gehad in Amsterdam en ik heb daar de afgelopen jaren veel gedownload.

Ook met Firefox had ik geen problemen....

Groetjes,

Lily

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Bij gebruik IE 10 ook geen problemen. Downloadknop zit rechts onder. Mogelijk moet je je beeld iets verkleinen als de balk onderin met de knop dowloaden, contrast, vergroten en verkleinen en roteren buiten beeld valt. En natuurlijk heb je bovenin links nog de standaardknop bestand als noodoplossing.

met vriendelijke groet, Bart

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Bedankt, ik maak een printje van deze commentaren en bij de eerstvolgende keer dat ik iets van ze nodig heb (ik ga m'n dure tegoed niet verspillen aan experimenten!) zal ik het proberen.

Petra.

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

@ Petra,

Als je een akte eenmaal hebt opgevraagd dan hoef je bij een volgende raadpleging niet meer te betalen. Voor welke aktes je wel of niet hebt betaald is te zien; er staat (als je ingelogd bent) een -V-tje bij de betreffende akte.

met vriendelijke groet, Bart

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

De scans die je inmiddels hebt aangeschaft kun je altijd nog downloaden, als het goed is. Ze staan aan je account gekoppeld. Als je weer zoekt naar dezelfde personen, kun je ze zien staan met een vinkje (V) er achter.

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Gossie... dank je wel.

Ik zal eens kijken waar mijn account staat en hoe ik die bereik!  Ik heb een printje gemaakt van het toegekende wachtwoord, kun je dat trouwens wijzigen?  (Hoeft niet speciaal, het is wel in te voeren zonder je hersens erover te breken.)

Petra.

Link to post
Share on other sites
  • Member Group

Gossie... dank je wel.

Ik zal eens kijken waar mijn account staat en hoe ik die bereik!  Ik heb een printje gemaakt van het toegekende wachtwoord, kun je dat trouwens wijzigen?  (Hoeft niet speciaal, het is wel in te voeren zonder je hersens erover te breken.)

Petra.

Je kunt eigenlijk alleen inloggen (in de zwarte balk bovenaan). Verder kun je volgens mij niets met je account doen, dus ook je wachtwoord niet zelf wijzigen. Wat je kunt doen is een emailtje aan jezelf sturen met de inlognaam en wachtwoord erin en die in een email-folder "Archief" zetten. Dan kun je dat altijd terugvinden.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...