Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Reunion .... vraagje(s)


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik weet dat je in elk genealogie programma allerlei mogelijkheden hebt om velden aan te maken en een Gedcom-tag kun je er ook aan geven. Nu ZIJN die mogelijkheden er natuurlijk ook in Reunion, maar ik wil geen gegevens onderbrengen in een nieuw veld of onder een tag die niet herkent wordt, mocht ik ooit nog een gedcom moeten maken.

Het "probleem" is het volgende: Waar bewaar je de gegevens als iemand lidmaat van een kerkgenootschap wordt?

1e communie is het niet, want dat is typisch Katholiek. Belijdenis is het misschien wel, maar het kan zijn dat iemand belijdenis doet, maar daarna lidmaat wordt van een andere kerk. Bevestiging dan? Er staat wel LDS achter ..... Wijding of Zegening lijken me iets anders. En om het bij Godsdienst onder te brengen ... dat vind ik wat algemeen eigenlijk.

Hoe doen de andere Reunion-gebruikers dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Kèren

@Frank

Waarom maak je niet een nieuw event of fact aan dan wel bewerk een bestaande die je toch nooit gebruikt. [sorry ik heb Reunion in Engels, je zal dus even moeten kijken wat het in NL is - gebeurtenis en feit??? ] ?

Als ik naar Reunion's andere items kijkt zou ik het onder events plaatsen.

Noem het dan lidmaat / membership en zorg dat de GEDCOM tag is ingevuld.

Bij een export kan je dan aangeven dat het wel of niet mee genomen moet worden.

Je geeft wel aan dat liever niet te willen doen, maar waarom zou je niet?

Overigens is de door jou genoemde optie met LDS er ook zonder en is het juist geen goed idee de LDS te pakken, die moet je als je niets doet met LDS gewoonweg negeren is mij ooit eens verteld. Was wel voor een ander programma, maar geldt net zo voor Reunion lijkt me.

Groeten, Keren

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Eigenlijk wel een goed idee

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_fine.gif" alt="B-7">. Zoals ik al zei wil ik geen tags verzinnen, of verkeerd gebruiken. Maar of je nou lid wordt van de LDS of van een andere kerk .... dat maakt voor het feit van lid worden van een kerk niet uit, lijkt me.

De helpdesk van Reunion is het niet me me eens dat daar een apart veld voor moet zijn, maar ik vind dat het in feite net zo'n veld is als woonplaats, of beroep ... het is een moment opname, want het is niet altijd duidelijk WANNEER iemand lidmaat wordt. Soms is het een soort inventarislijst die je vind, waarop staat wie er op dat moment lidmaat zijn. Met een veldje Datum en Memo er bij kun je in ieder geval gemakkelijk zien hoe het verloop zo'n beetje is. Beter als wanneer het in het algemene notitieveld staat.

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...