Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Johanna Margaretha Snijder uit Amsterdam 1829 - ?


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo mede-forummers,

Op 14 Juli 1829 wordt in Amsterdam Johanna Margaretha Snijder geboren als dochter van Hendrik Snijder en Dirkje Anseau.

Zij trouwt op 25 februari 1857 in Amsterdam met Wilhelm Boneski. Met hem krijgt ze 8 dochters, die allen in Amsterdam geboren worden. De laatste, Wilhelmina, wordt geboren op 27 april 1876.

Nu ben ik op zoek naar het overlijden van Johanna Margaretha Snijder.

Ik heb haar gezocht in de 10 jaren tafels van Amsterdam, vanaf 1873 tot 1902, maar kan haar daar niet vinden. Ook in WieWasWie staat ze niet. Wel haar tante, die dezelfde naam heeft en overleed op 10 november 1873 in Amsterdam. ZIJ was getrouwd met Jacobs Visser, maar die zoek ik dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

@Frank

Heb je de huwelijken van de kinderen bekeken om te zien of ze in een van die akten als overleden staat vermeld?

Het helpt je aan een nadere datum en belangrijker vaak staat er in de huwelijkse bijlagen een extract van het overlijden.

Kan helaas nu even niet voor je zoeken, maar hoop je een klein beetje op weg te helpen. Mij heeft het meerdere keren geholpen een overlijden van een ouder te vinden.

Succes en groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

dat dacht ik gedaan te hebben, maar ik zal ze nog eens nalopen. Ik kom er zo op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

In het bevolkingsregister Amsterdam 1874-1893 komt zij voor. Helaas op erg veel bladen. En welke is de laatste?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Goed ... Johanna Margaretha Snijder was nog present bij het huwelijk van haar dochter in 1898, maar bij het huwelijk van een andere dochter in 1913 leefde ze niet meer. Ik ben bang dat de andere dochters OF niet lang leefden, OF spinsters werden, want huwelijken heb ik van hen niet kunnen vinden. Deze twee zusters hadden ook al moeite met het zoeken van een man, want ze zijn met dezelfde getrouwd. (wel om de beurt natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Stadsarchief Amsterdam: overgenomen delen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Daar is een vermelding van haar. Met de juiste geboortedatum. Daar zal haar overlijdensdatum dus opstaan.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Helaas staat haar overlijdensdatum daar niet op. De laatste datum op dat blad (m.b.t. J.M.Snijder) is in 1898, dat ze naar de Marnixstraat verhuist.

Het duurde even voor ik kon antwoorden.... m'n browser liep vast op het downloaden van dat blad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

herstel .... er staat wel degelijk een overlijdensdatum op! 24 maart 1907. Het zal wel in Amsterdam zijn ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En de akte is ook gevonden!

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...