Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gelders Archief zet al zijn DTB's online


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goed nieuws voor mensen die onderzoek doen in Gelderland. Het Gelders Archief heeft besloten om alle DTB-boeken te scannen en op internet te zetten.

Zie voor verdere details: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Fantastisch streven!

Bij een introductie heb ik altijd geleerd om het beste van je te laten zien. En wel twee keer je voorbeeld controleren alvorens te publiceren!

Dus wat wij in het Gelderse? Juist een prachtig voorbeeld van een huwelijk uit Aalten van Teunis Koenen en Geertruid Wendering op 30 juli 1789.

Bij de getoonde index staan 9 scans. In de beschrijving staat het paginanummer (164). Laten nou net die bijgevoegde scans slaan op scan 1 t/m 9!

Veel erger is dat het voorbeeld scans bevat over de jaren 1733 t/m 1738!

Uiteindelijk blijkt scan 84 de juiste te zijn, maar dan blijkt de indexering niet te kloppen, want de datum slaat niet op het huwelijk maar op de ondertrouw. Het huwelijk zelf vond plaats op 16 augustus 1789.

Een ding heb ik hiervan wel geleerd. Op het indexeringsveld "Getuigen e.a." staat Aaltjen Leeland. Zij blijkt de overleden vrouw van Teunis Koenen te zijn. Dus heel goed kijken.

Al met al. Het initiatief is prima, maar deze intro lijkt me wat minder. Zo kan ik ook scans aan een database hangen. Ik heb betere voorbeelden gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...