Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Anna Maria Kniest (geb. Amsterdam 1802)


Petra

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:">
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Dat internaat wat je noemt, was dus een " instituut ter onderwijzing van doofstommen". Niet dat ik generaliserend of anderszijds iets minderwaardigs bedoel. Maar hoe groot zal de kans zijn dat ze dan getrouwd is?? In die tijd dan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heel groot, Robert. De bewoners van een (gewoon) weeshuis trouwden na hun vertrek vaak met elkaar. En doven onderling ook!

Maar in elk geval: Anna Maria is -- ooit, ergens -- gestorven. En dat hebben we ook nog niet gevonden.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

jah, later op de ochtend bedacht ik me dat ook...van dat trouwen. Maar ja...dan zou je eerst alle mannelijke amsterdammers die daar ook zaten moeten nalopen...das me een werk denk ik. Dat boek staat op het internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

nah daar het waardeloos weer is weer heb ik maar es wat gezocht...maar helaas. Van de namen die ik zocht zijn nog open:

Maria Catharina Kniest overleden op 8 augustus 1831  en een Pieter op de 19e.

Ook nog iemand op 1 juli 1839

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Ik kon het overlijden van moeder Anna niet vinden en dacht dat ze misschien samen naar een andere plaats waren gegaan.

Maar Anna is al overleden voor haar man, al zou je dat op grond van de overlijdensakte niet zeggen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

17 mei 1817

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Joke,

Lees de akte nog eens rustig door. Je zult dan zien dat haar man (hij is dan 56 jaar en woont ook bij haar op het hofje) wordt genoemd als een van de mensen die haar overlijden komt aangeven.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

@ Bart,

Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik bedoelde de overlijdensakte van haar man.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jouw tekst in combinatie met de akte die je erbij plaatst maakt dat ik denk dat je het over die akte hebt. Ik zal me er buiten houden.

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hee, ik kreeg opeens geen melding meer van bijdragen hier...

Joke, wat goed van je!!  Zeer bedankt. Ja hij geeft het overlijden van zijn vrouw aan -- beetje slordig geformuleerd, maar het klopt wel.

Bart, niet doen hoor (erbuiten houden). Elke inbreng is welkom!

Fijn, iedereen bedankt tot zover. Ik zal toch eens gaan snuffelen naar die namen van Robert... Als jullie ze kunnen vinden, moet ik ze toch ook kunnen vinden.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Bart...net als sommige aktes ontstaat er hier ook wel eens spraakverwarring, geen enkele reden om je afzijdig te houden toch?

Petra:  dus Maria is al in 1817 overleden, Gerrit een paar jaar later meen ik. Waarmee ik maar wil zeggen dat het best zo zou kunnen zijn dat Anna Maria niet terug gegaan is naar Amsterdam. Waarmee we niets opschieten natuurlijk...want jah...waar dan te zoeken?

Kom ik tijdens het zoeken

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

tegen  en daar verwijzen ze naar knyest  als kniest... wie weet toch ng es zoeken op die naam?

vond ik in groningen een anna maria knies...  nee dus.. had een derde naam en helaas

hebben "we" nog familie elders ..daar de ouders overleden zijn..amsterdam niets oplevert...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...