Member Group ingetje van niedek Posted June 30, 2013 Member Group Share Posted June 30, 2013 hallo wie is er lid van hogenda link staat hier onder op die site staat waarschijnlijk een afbeelding van een wapen van van nidek waarschijnlijk van matheus brouerius ik zou graag die afbeelding willen bekijken en uitprinten maar helaas ik ben geen lid zou iemand voor mij het wapen uit willen printen of opslaan en via de mail naar mij willen sturen bedankt voor de moeite gr ingetje Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 @Ingetje Het wapen is niet aanwijsbaar van de door jou genoemde persoon. Maar van iemand uit midden 17e eeuw Gijsbert genaamd en in 1669 ebnoemd werd in de Hoge Raad. Je zal dus eerst terug moeten tot die tijd met de familielijn voor je kan aantonen dat Matheus Brouerius een afstammeling is van deze Gijsbert. Ik kan het wapen niet kopiëren dat laten de regels van hogenda niet toe, maar hoop je zo toch geholpen te hebben door te antwoorden. Groetjes, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ingetje van niedek Posted June 30, 2013 Author Member Group Share Posted June 30, 2013 dank je keren ok een gijsbert ik denk wel dat het familie is zover ik weet zijn alle niedekjes in welke schrijfwijze dan ook familie van elkaar maar hoe kom ik dan aan dat wapen heb geen zin om meer als 30 euro neer te leggen voor 1 wapen denk niet dat ik daar nog meer gegevens van daan kan halen ja misschien van die gijsbert meer zou ik ook niet weten nogmaals mijn dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted June 30, 2013 Member Group Share Posted June 30, 2013 ......Ik kan het wapen niet kopiëren...... en een screen copy maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 @Hobby genealoog Ik kan het wapen niet kopiëren dat laten de regels van hogenda niet toe Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ingetje van niedek Posted June 30, 2013 Author Member Group Share Posted June 30, 2013 kan ik misschien op een andere manier aan het wapen en zijn gegevens komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 @Ingetje Het CBG heeft ook veel in de heraldiek zie Please login or register to see this link. Succes, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Robert Leukfeldt Posted June 30, 2013 Member Group Share Posted June 30, 2013 Beschrijving van het familiewapen van familie Brouerius van Nidek Wapenschild Brouerius van Nidek: Wapen: gevierendeeld: I in goud een geopend rood kasteel, blauw gedekt en gevaand; II in zilver een zwarte morenkop met rode hoofddoek; III in rood een zilveren rechtervoet; IV in goud drie rechtopstaande blauwe slangen, de staarten ineengestrengeld, zilver getongd. Hartschild: in zilver drie schuine rode St. Jacobsschelpen, geplaatst in de richting van een schuinbalk. Helm: twee helmen. Helmteken: 1. een omgewende morenbuste, met hoofdband, struisveer en mantel, alles rood; 2. een zilveren hoed, beladen met drie kroontjes, boven elkaar, en met omslag, alles rood, twee struisveren, zilver en rood, waaiersgewijs geplaatst op de hoed. Dekkleden: rood, gevoerd van zilver. Belangrijke kleuren: blauw (azuur / lazuur), rood (keel), zwart (sabel), goud (or, geel), zilver (argent, wit) Bron van deze beschrijving van het familiewapen Brouerius van Nidek is het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ingetje van niedek Posted July 1, 2013 Author Member Group Share Posted July 1, 2013 keren het is mij bekend dat ze bij het cbg ook wapens hebben en ja daar staat ook van nidek tussen het gaat mij nu om dat ene wapen van gijsbert van nidek op deze site ik ga nog ff bij het cbg kijken of ik nu wel kan liggen kon eerst niet thnx robert deze was mij al bekend heb hem alleen nog niet gezien helaas ik heb het geprobeert bij het cbg en ik heb 4 hits op brouerius van nidek als ik ze ga bekijken krijg ik er 1 van akkersloot te zien een rood wapen met 4 gele eikels en een zilveren vis nr 4 is niet online te bekijken helaas maar schijnt wel een andere te zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted July 1, 2013 Member Group Share Posted July 1, 2013 Ingetje, ken je dit forum al? Please login or register to see this link. Misschien lukt het daar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ingetje van niedek Posted July 1, 2013 Author Member Group Share Posted July 1, 2013 kon de link nog niet maar het boek en tydschrift wel maar echter moet je ook weer lid worden is allemaal erg leuk en intresant echter ben ik al lid van het cbg en ngv en om nu lid te worden van een blad waar ik eigelijk weinig mee kan vind ik zonde van het geld het gaat mij alleen om de wapens van van niedek in alle schrijfwijzes en verder niet dus als iemand me verder kan helpen hou ik me aan bevolen gr ingetje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted July 1, 2013 Member Group Share Posted July 1, 2013 Vreemd eigenlijk dat genealogische gegevens openbaar zijn, maar dit soort gegevens, die daar toch mee samenhangen niet. Er kan geen copyright op zitten, lijkt me, dus daar kan het niet aan liggen. Het zou "gewoon" in een bibliotheek na te slaan moeten zijn. Ik heb er overigens zelf niets mee, want tot op heden heb ik in mijn voorouders niemand gevonden die een wapen zou hebben kunnen dragen. Of het moet als schildknaap zijn geweest. Please login or register to see this image. /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted July 1, 2013 Member Group Share Posted July 1, 2013 In Nederland heeft men geen centrale registratie van familiewapens. Familiewapens worden geregistreerd bij: - Het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) - De Afd Heraldiek van de Nederlandse Genealogische Vereniging (NGV) - Het Heraldisch College van de Vlaamse Vereniging voor Familiekunde (HCVVF) - De Hollandse Vereniging voor Genealogie (HVG) - De Vlaamse Heraldische Raad (VHR) Het wapen van Brouerius van Nidek (=dubbele familienaam !) (zie ook Please login or register to see this link. ) is geregistreerd bij het CBG, zij kunnen je tegen vergoeding van ca 10 euro incl verzendkosten helpen aan een kleurafdruk met omschrijving, zie Please login or register to see this link. ok een gijsbert ik denk wel dat het familie is zover ik weet zijn alle niedekjes in welke schrijfwijze dan ook familie van elkaar Eenzelfde naam wil nog niet zeggen dezelfde familie. Een gevonden wapen kan pas dan gevoerd worden wanneer die wapenvoerende persoon ook tot de eigen familie behoort. Je moet kunnen aantonen dat er een aansluiting is tussen jouw lijn en de 'wapendrager'. Dit is noodzakelijk voor het aan kunnen tonen dat men afstamt van degene die een wapen (door aannemen of erven) voerde. Dit gebeurt aan de hand van akten (van geboorte, huwelijk en overlijden, e.d.) vanaf de wapen 'zoeker' tot de wapendrager. Zoals Keren zegt: je moet eerst aantonen dat er een connectie is, pas dan heeft het zin om kosten te maken, voordat je ook zelf als afstammeling een wapen kunt voeren. Als dat lukt, is het zeker leuk. Op deze site staat heel veel info, maar je moet wel de rust en geduld hebben om het door te nemen. Please login or register to see this link. Aanvulling: er is al een uitwerking, zie Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ingetje van niedek Posted July 1, 2013 Author Member Group Share Posted July 1, 2013 ik begrijp dat er eerst aansluiting moet zijn met de niedekjes zoals we nu zijn daar ben ik druk mee bezig om de link te vinden met de brouerius van nidek maar zo ver ben ik nog niet heb nog geen link gevonden maar wil wel graag de gegevens van die gijsbert hebben hij zou de eerste zijn met die naam van alle generaties tot nu toe die naam is nog niet eerder gegeven vandaar ook mijn intresse in hem en zijn gezin ik zal later vandaag alles op mijn gemak eens door lezen bedak iedereen voor alle moeite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts