Member Group Maikel Galama Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Hoi allemaal, wie weet wie de ouders (evt. voorouders) zijn van Josephus E(e)gidius Bernardus van Breemen, geboren 22-10-1887 te (vermoedelijk) Den Haag ? Groetjes, Maikel P.s. Een zoon werd in Ned.Indië geboren. Hij voegde Schneider toe aan zijn familienaam. « Aangepast door sadminF op 20 jun 2013 19:11 » Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Ik kan hem vooralsnog niet vinden in Den Haag, maar ik zoek nog even verder. Gehuwd Ned Indië 1915 en gescheiden Den Haag 1921/22? Bij het overlijden van zijn ex in Den Haag wordt aangegeven dat zij weduwe is van J.E.B. van Breemen. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Annemarie_57 Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Zo te zien komt hij wel voor in het bevolkingregister van Den Haag, maar helaas zonder geboorteplaats/datum... Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted June 19, 2013 Author Member Group Share Posted June 19, 2013 Hoi Bart, kan het zijn dat zijn geboorte niet te vinden is met het ontbreken van de geboorteaktes van den Haag uit die periode ? Ik kon in ieder geval zijn geboorte ook niet vinden maar dacht dat de kenners van Den Haag misschien een omweg weten. Het overlijden van zijn ex ''Ariaantje Verdoorn'' kon ik ook niet vinden. Heb jij een overlijdensdatum ? Of link ? En heb je een exate huwelijksdatum en plaats ? En evt. een 2e huwelijk met wellicht een ''Schneider'' ? Groetjes, Maikel P.s. en bedankt natuurlijk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Even niet zoveel tijd. Maar de eerste gegevens 06-03-1915 te Sabang huwelijk Josephus Egidius Bernardus van Breemen met Ariaantje Verdoorn Echtscheiding 14-08-1922 te Den Haag Overlijden 03-04-1956 te Den Haag Ariaantje Verdoorn Huwelijk komt uit regeringsalmanak Ned Indië 1815-1942 Echtscheiding en overlijden op te zoeken via beschreven documenten in de virtuele studiezaal Den Haag. Dit is de snelste methode omdat zij al geindexeerd zijn. Zoeken op van Breemen. met vriendelijke groeten Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Gewoon via de virtuele studiezaal in de indexen zoeken. Dan blijkt hij inderdaad 23-10-1887 op de akte te staan. 22-10-1887 De Haag geboren J.E.B. van Breemen zoon van Josephus van Breemen 24 jaar en Petronella Rehl akte 4398 (fiche 1192 afbeelding 25). met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Bruidegom Josephus van Breemen , 24 jaar , timmerman Vader van de bruidegom Egidius Josephus Franciscus van Breemen , - Moeder van de bruidegom Wilhelmina Heijstraten , wasvrouw Bruid Petronella Rehl , 21 jaar , strijkster Vader van de bruid Ferdinandus Rehl , boekdrukker Moeder van de bruid Petronella Hendrika Jaqueline Cramer , zonder beroep Plaats 's-Gravenhage Huwelijksdatum 29-06-1887 's-Gravenhage Huwelijken 1887 Akte 579 En verder natuurlijk via www.wiewaswie.nl Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted June 19, 2013 Author Member Group Share Posted June 19, 2013 Hoi Bart, mooi dat je de geboorteakte toch gevonden hebt ! Daarmee zijn de ouders bekend en denk ik wel weer verder te kunnen komen omdat in het huwelijk van zijn ouders die hun ouders weer genoemd worden. Ook Annemarie bedankt ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 19, 2013 Member Group Share Posted June 19, 2013 Josephus is later gescheiden en weer hertrouwd (digitale stamboom Den Haag) Er was al eerder contact tussen de familie van Bremen en Verdoorn Bruidegom Frederik Verdoorn , 31 jaar , boekdrukker Vader van de bruidegom Arie Verdoorn , - Moeder van de bruidegom Barbara Geradts , - Bruid Elisabeth Geertruida Francina Rehl , 28 jaar , zonder beroep Vorige partner bruid Fredericus Wilhelmus Janse Kok Vader van de bruid Ferdinandus Rehl , zonder beroep Moeder van de bruid Petronella Hendrika Jacobina Cramer , zonder beroep Getuige Josephus van Breemen , 27 jaar , timmerman Getuige Reinier de Jong , 55 jaar , winkelier Getuige Johannes Verdoorn , 51 jaar , handelsagent Getuige Bastiaan Verdoorn , 43 jaar , bouwkundige met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted June 20, 2013 Author Member Group Share Posted June 20, 2013 Hoi Bart, wederom bedankt ! Met ''er was al eerder contact'' bedoelde je waarschijnlijk ''er was later ook nog contact''. Hoe het ook zij, ik ben inmiddels bij de volgende personen aangekomen en dat was zo ongeveer de bedoeling: Bruidegom: Pieter van Bremen Geboorteplaats: Steenbergen Leeftijd: 23 Vader bruidegom: Pieter van Bremen Moeder bruidegom: Joanna van der Weegen Bruid: Cornelia Floren Geboorteplaats: Steenbergen Leeftijd: 25 Vader bruid: Adriaan Floren Moeder bruid: Lucia Brouwers Gebeurtenis: Huwelijk Datum: zaterdag 11 april 1818 Plaats: Steenbergen Brabants Historisch Informatie CentrumPlaats instelling: 's-Hertogenbosch Archief: 50 Registratienummer: 7321 Documentnummer: 4 Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 20, 2013 Member Group Share Posted June 20, 2013 @ Maikel, Ik zag nu dat bij mijn laatste bijdrage de datum is weggevallen. Ik bedoelde wel eerder, dan het huwelijk van J.E.B. van Breemen met Verdoorn in 1916. Zijnn vader Josephus is getuige bij het huwelijk van een Verdoorn met Rehl Aktenummer: 599 Serieletter: Aktedatum: 2 juli 1890 Burgerlijke stand van: 's-Gravenhage Soort akte: Huwelijksakte Huwelijksdatum: 2 juli 1890 Maar het is me geheel duidelijk. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted June 21, 2013 Author Member Group Share Posted June 21, 2013 Hoi Bart, ook mij is het duidelijk ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group A.Huisman Posted July 8 Member Group Share Posted July 8 Beste mensen, ik heb mijn vrouw beloofd iets op te zoeken over haar familie. Mijn schoonmoeder heet van Breemen met haar meisjesnaam en is geboren in Bandoeng. Haar oudere broer heeft een dubbele achternaam namelijk van Breemen Schneider. kan iemand mij op weg helpen? groet, Arnoud Huisman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted July 9 Member Group Share Posted July 9 Dag Arnoud Via Wiewaswie: GeregistreerdePlease login or register to see this link. GebeurtenisRegistratie DocumenttypePlease login or register to see this link. ErfgoedinstellingPlease login or register to see this link. Plaats instellingDen Haag CollectiegebiedNederlands-Indië ArchiefNL-HaNA 2.10.50 Registratienummer433 Registratiedatum1832 AkteplaatsBatavia CollectieMinisterie van Koloniën: Stamboeken en pensioenregisters Militairen KNIL Oost-Indië en West-Indië Boek'Oost-Indisch boek', betreffende Europese onderofficieren en minderen in Batavia, 1832-1949 Inschrijvingsnummer25909 Je kunt de afbeelding bekijken: Geboren 8-8-1930 te Semarang 18-9-1947 ingelijfd en opgeroepen als vrijwillig dienstpl. bij het KNIL In 1950 naar Nederland, overgegaan bij Koninklijke Landmacht Stiefvader: Josephus Egidius Bernardus van Breemen Moeder: Johanna Eliza Schneider Via roosjeroos.nl: Elisa Johanna Schneider, geboren of erkend te Bandjermasin, datum geboorte of erkenning: 11-11-1907. Ze is overleden op 24 oktober 1983 in Nijmegen [openarch.nl] Via Delpher op J.E.B. van Breemen meer zoekresultaten, en over haar: De geschiedenis van de kleine Eliza Schneider en hare wijze Doktor, in de De Preanger-bode van 15-04-1911. Verdere info over eerdere generaties Van Breemen vind je in de berichten van 10 jaar geleden. Groet, Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group A.Huisman Posted August 15 Member Group Share Posted August 15 Dankjewel Jacqueline voor je snelle reactie en sorry voor mijn late reactie. volgens mij is dit een ander. Het volgende heb ik. Jannigje Verdoorn is de eerder gescheiden echtgenote van: Josephus Egidius Bernardus van Breemen. Deze man is de opa van mijn vrouw. Hij is later hertrouwd met Johanna Schneider. Dit is de oma van mijn vrouw. Ik probeer nu iets via het CBG.nl maar dat is voor mij lastiger dan verwacht. Ik blijf zoeken. Sta open voor alle informatie. groet, Arnoud Huisman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted August 16 Member Group Share Posted August 16 Men heeft m.i. u wel de juiste persoon gewezen/getoond: Please login or register to see this link. Geboren 1930; ouders J.E.B. van Breemen en Johanna Schneider. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts