Member Group Ludmilla Posted June 17, 2013 Member Group Share Posted June 17, 2013 Voor onderzoek naar informatie over de Please login or register to see this link. zit er misschien ook iets in het Please login or register to see this link. echter er is een jaarabonnement nodig om digitale kunnen bladeren. Is er iemand lid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Archie Posted June 17, 2013 Member Group Share Posted June 17, 2013 Ludmilla, Helaas kan ik je daaraan niet helpen. Ik weet niet of de onderzoekers al ver zijn, maar ik kwam wel dit tegen: Please login or register to see this link. Uitzending VPRO in 2007; 6 minuten film Wellicht was dit nog niet bekend en anders beter twee keer dan geen keer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted June 19, 2013 Author Member Group Share Posted June 19, 2013 We zullen contact met hen opnemen om te vragen of er iets over die dag voor ons bij zit, hun archief is hoofdzakelijk van na de oorlog. Dank je wel voor de link; de docu met een paar minuten over de Dam en de getuigenis van fotograaf Frits Lemaire was bekend, maar is nog niet verwerkt. Hij was een van de fotografen die aanwezig waren Please login or register to see this link. Ivm recente persberichten melden zich nieuwe getuigen en nabestaanden; hun inbreng geeft inmiddels een duidelijk beeld over wat, waar gebeurde Please login or register to see this link. Jarenlang werd aangenomen dat er 22 dodelijke slachtoffers vielen, als gevolg van dronken Duitse soldaten en werd 7 mei 1945 als 'misverstand' bijgeschreven in de geschiedenisboeken; nu is de tijd aangebroken om de slachtoffers Please login or register to see this link. een naam en gezicht te geven, hen te beschouwen als oorlogslachtoffers en onderzoek te doen waarom de schutters niet veroordeeld zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts