Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Onvindbaar kindje?


nadiau

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal

Ik ben opoek naar het graf van mijn oma's jongere broertje.

Volgens de overlijdensakte is hij op 30 maart 1946 overleden te Enschede, ongeveer 1 week oud.

Geboren in enschede waar de ouders ook woonachtig wren.

Vandaag kreeg ik te horen dat er van hem geen spoor te vinden is op de begraafplaatsen (ook niet de geruimde graven) en ook niet in het dagboek van 1946 (hoewel ik niet precies weet wat daar de inhoud van is.. ik wacht nog op een vervolg response)

Ik vroeg mij af of jullie nog ideen zouden hebben waar ik het graf (dat waarschijnlijk niet meer zal bestaan) zou kunnen vinden.. of in elk geval de gegevens ervan..

Het lijkt mij toch dat zo'n kindje wel begraven is.. Ook in die periode..

Groetjes, Nadia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

De enige oplossing die ik weet, is om de diverse begraafplaatsen aan te schrijven in de hoop dat ze iets weten. Je noemt echter verder geen namen, hebt het wel over een overlijdens akte. Ik neem dus aan dat je die gegevens wel hebt. Wie weet als je die geeft...kun je verder op weg geholpen worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

je zult denk ik deze akte bedoelen... helaas, denk niet dat je verder zult komen met het vinden van het graf. Of alleen als de andere familie begraafplaatsen wel bekend is.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

(vanwege de zoek in je tag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Robert,

Dat is inderdaad de akte die ik bedoel!

Echt een familiebegraafplaats hebben we niet

Ik weet wel dat bijde ouders inmiddels begraven liggen in Lonneker (nabij  Enschede) maar daar mag je alleen begraven worden als je echt uit Lonneker komt of daar woont, ivm ruimtegebrek

7 andere familie leden liggen verspreid op de Oosterbegraaflaats te Enschede.

De persoon die mij heeft geholpen gaf aan dat er geen spoor terug te vinden is op de Ooster, wester en RK begraafplaats. Ik geloof dat er dan maar 1 overblijft, waar ik me niet kan voorstellen dat hij begraven is, omdat het eigenlijk buiten Enschede omvalt en daar ook geen andere familieleden liggen..

Maar ik ga zo even die kant op, om het toch met zekerheid te kunnen uitsluiten.

Daarnaast valt Lonneker af omdat zij daar destijds nog niet woonden, of die regeling moet er toen nog niet zijn geweest.. (dat kan ik natuurlijk ook even dubbelchecken).

Voor de overige meelezer,  hierbij nog even zijn naam; Johannes Hendrikus Nijhof

Groetjes, Nadia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...