Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

hentje hek geboren 14-5-1819


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

kreeg net een stuk stamboom, maar uit deze kom ik niet uit!!

6 Hentje Hek, geboren te Lunteren op 14 mei 1819.

zoon/dochter van maas hek en ???  (hendrikje jocobsen van sprakelaar)

wil graag de acte als bewijs dat ze samen dus ook een kind hadden!

heb ede nagezocht maar kan het niet vinden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Zou het niet wenselijk zijn alle kinderen even te plaatsen?

Geboorteaktes van 1819 komt geen Hentje Hek in voor.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

masja, de andere kinderen heb ik gevonden, maar omdat ik deze gemaild kreeg en zeker wil weten dat die bestaat, daarom!

want je kan in je stamboom alles klakkeloos overschrijven maar ik vind het belangrijk om alles dubbel te controleren!

dank voor het meezoeken!

gera

ps de vader heet ook maas hendriksen! (voor de geslachtsnaam hek in 1812 werd aangenomen) maar als er al geen hentje in voor komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Maas was gehuwd (2) met Hendrikje Jacobsen van Sprakelaar, geboren rond 1755, dochter van Jacob Brantsen van Sprakelaar (landbouwer op Sprackelaar in het Nederwoud) en Gijsbertje Willems.

Uit dit huwelijk:

6 Hentje Hek, geboren te Lunteren op 14 mei 1819.

waarom wil ik altijd alles controleren??  Lees bovenstaande en reken mee!!!!!!!!!!  we zoeken niet verder!!!!

of de geboorte datum van hendrikje klopt niet, dat zou ook kunnen!

maar die hentje zet ik nog niet in mijn stamboom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

ik lees  en ik denk...rond 1755... dat kan dus ook 1756/1757 zijn ....  ik snap...  dat hij dan in 1819 ergens tussen rond zo ongeveer 63 was....  dat wil echter niet zeggen dat hij toen geen kindertjes kon maken. Volgens mij ben ik elders op dit forum ook al eens een aangetoonde zeer <in mijn ogen dan> ode vader tegengekomen.

Aan de andere kant...Masje heeft geen Hentje gezien en ook ik heb eerder aardig wat van die boeken doorgespit ...kan het me ook net herinneren dat dar een Hentje bij zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ja Robert, je hebt gelijk, een man kan met 60 tot 65 jaar of ouder best nog een kindje "maken" maar een vrouw?? het was hendrikje die geboren is rond 1755 en 1819 een kindje kreeg!

volgens mij klopt dat niet van Die hendrikje, daar is nooit een huwelijks bewijs van gevonden door heel veel mensen, maar toen ze overleed was ze  "huisvrouw van maas hek"

wij hebben heel lang gezocht en gepuzzeld en een hendrikje jans van sprakelaar gevonden en volgens ons is die het en niet degene die ik nu toegestuurd kreeg.

weet het, ingewikkeld!

Hintje, nergens te vinden en hij vertelde later; ooo weleens gehoord dat ze een dochter hadden gekregen...........

ja, dat telt voor mij niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Priegel, zou Hentje geen koosnaam zijn voor Hendrikje?

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Petra, hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk; hendrikje en maas hadden samen geen kind!

daarom, je kan een stamboom toegestuurd krijgen en alles zomaar overnemen, nee, bij mij werkt dat niet, ik wil bewijzen!

hendrikje geboren in ongeveer 1763, maas zijn eerste vrouw overlijd in 1809, als hij hendrikje ontmoet, of het moet tijdens huwelijk zijn, reken haar leeftijd maar na!

oke, vroeger werd er weleens een baby geboren als ma 45 jaar oud was, (zelf bij mijn moeder nog!) maar hier twijfel ik echt heel erg!

bedankt voor het meedenken!!

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Priegel,

Volkomen mee eens, helaas heb ik ook van iemand regelmatig aanvullingen op zijn stamboom gekregen...gestoeld op aannames, dat schiet inderdaad niet op. In het geval van de door jou onderzochte namen is de bijkomende handicap dat de achternaam verwarring geeft... maas, hendriksen, hek, maassen. Je hebt over een andere hendriksen/hek ook al eens vragen gesteld. Misschien is het handig eens een lijstje te plaatsen met namen, data en eventueel waar jij de info hebt gevonden. Anderen kunnen vandaar dan eventueel verder zoeken.

Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

robert, je hebt gelijk, het lijkt ingewikkelder dan het is!

maas hendriksen was een zoon van hendrik gaertsen.

daarom maas hendriksen.

zijn kinderen; bij geboorte is het eigenlijk als achternaam maassen, maar ze zijn geboren 1801 tot 1809 en toen was nog niet de achternaam aangenomen, maar bij zoon hendrik geboren in 1806 staat; vader maas hendriksen en dan met ander handschrift Hek erachter. wanneer dat gedaan is.......

het vreemde is; hendrik noemde zich nergens hendrik maassen maar altijd hendrik Hendriksen, net als zijn zus Jantje!

dat is toch vreemd, bij huwelijk achternaam hendriksen en soms Hek erbij en dan weer niet

in 1812 hebben ze wel officieel de geslachtsnaam Hek aangenomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...