Member Group RichardK Posted May 31, 2013 Member Group Share Posted May 31, 2013 Dag allen, Ik was vandaag voor onderzoek in de bibliotheek van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam en was blij verrast om daar tot de ontdekking te komen dat de pondtolregisters van Elbing nu ook online beschikbaar zijn. Elbing ligt aan de Oostzeekust. Ik heb ze in boekvorm geraadpleegd, maar wie het vanuit huis wil doen, kan terecht op: Please login or register to see this link. Er is wel een verschil: in het boek staat een vrijwel letterlijke transcriptie, de website heeft aan hertaling gedaan. De website is daarom iets makkelijker te lezen, maar kan problemen geven omdat namen in een te moderne variant staan opgeschreven. Maar het blijft een zeer mooie bron. Als iemand weet of de scans van het originele register ergens tye vinden zijn, dan hou ik me aanbevolen. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts