Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

keuze ancestory of my heritage


Robert Leukfeldt

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Vooraf een =sorry, ik weet niet of dit de juiste plek is.

In een laatste poging om een ontbrekend familie lid te vinden in mijn stamboom, sta ik in dubio...

een abbo op ancestry (wederom) of op myheritage. De ene keer geeft mijn zoek bij de een en dan weer bij de ander vage aanknopingspunten. Heeft iemand ervaring met deze twee in combi??

zo krijg ik bij Emma Churitz in Ancestry andere mogelijkheden dan bij Hermitage. Maar jah..alles kost geld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heel simpel: een combi betekent TWEE geldwolven ofwel TWEE balken om je geld over te gooien.

Aangezien mijn portemonnee me lief is, vind ik zo'n combi wel de allerslechtste die je kunt bedenken. De achterliggende organisaties houden uiteraard de mythe in stand dat je alleen maar een goede stamboom kunt maken als je ervoor betaalt. Een zieke marketing-insteek, waar hele volksstammen in blijken te stinken.

Zo, de marketing-kabouters zullen me dit niet in dank afnemen, maar dan hebben ze pech gehad.

@Robert 2.0: geef ons wat meer gegevens en dan kunnen we kijken of er buiten de betaalmeuk om nog iets te vinden is?

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heel simpel: een combi betekent TWEE geldwolven ofwel TWEE balken om je geld over te gooien.

Aangezien mijn portemonnee me lief is, vind ik zo'n combi wel de allerslechtste die je kunt bedenken. De achterliggende organisaties houden uiteraard de mythe in stand dat je alleen maar een goede stamboom kunt maken als je ervoor betaalt. Een zieke marketing-insteek, waar hele volksstammen in blijken te stinken.

Zo, de marketing-kabouters zullen me dit niet in dank afnemen, maar dan hebben ze pech gehad.

@Robert 2.0: geef ons wat meer gegevens en dan kunnen we kijken of er buiten de betaalmeuk om nog iets te vinden is?

Groeten van Richard

Ik ben het met je eens qua Ancestry en MyHeritage. De prijzen die zij vragen zijn gewoon te hoog, vooral voor mensen uit Nederland die bijvoorbeeld maar informatie over 1 of twee personen zoeken. Veel informatie is daarnaast ook gewoon te vinden op FamilySearch.

Overigens betaal ik soms wel degelijk voor informatie, zo heb ik al diverse keren een persoonskaart bij het Stadsarchief Amsterdam gedownload. Maar daar zit je niet vast aan een abonnement zoals bij Ancestry en MyHeritage

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Olga:

En ook de spulletjes van Amsterdam hoeven geen geld te kosten. Bijvoorbeeld door mee te doen aan VeleHanden en zo punten te sparen, die inwisselbaar zijn voor scans. Of door op het fietsje te stappen en lijfelijk naar het archief te gaan. Toegegeven, die laatste optie wordt wat ingewikkeld als je ver van de hoofdstad af woont.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Olga:

En ook de spulletjes van Amsterdam hoeven geen geld te kosten. Bijvoorbeeld door mee te doen aan VeleHanden en zo punten te sparen, die inwisselbaar zijn voor scans. Of door op het fietsje te stappen en lijfelijk naar het archief te gaan. Toegegeven, die laatste optie wordt wat ingewikkeld als je ver van de hoofdstad af woont.

Groeten van Richard

Klopt.Ik klop ook wel eens war in voor Vele Handen. Helaas heb ik daar niet altijd tijd voor, waardoor ik dus geregeld wel credits moet kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste leden,

U bent op de hoogte van het forum abonnement dat het StamboomVragenForum voor de leden heeft?

U kunt uw vragen hier stellen op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dat scheelt weer in de kosten.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Wat betreft heet aanvragen van persoonskaarten e.a. heb ik ook goede ervaringen. Helaas kam ik daar met de door mij gezochte Churitz niet meer verder, elders in het forum heb ik daar al een zoekvraag over gesteld. Natuurlijk ben ik ook op de hoogte van het aanbod rondom Ancestory hier. Heb er zelfs al even gebruik van gemaakt. Maar het probleem is dat er diverse varianten zijn rondom de schrijfwijze van Churitz, althans als ik een zoek doe, daarbij zitten een aantal waarvan de voornamen en de geboorte data kunnen kloppen. Om nu 10talle namen te laten onderzoeken...das denk ik toch iets te veel van het goede. Verder is daarbij zelfs niet zeker of de familie wel naar Amerika is gegaan.  Vandaar mijn vraag over deze 2 grote organisaties. Ik kan natuurlijk ook een proefabbo nemen en een korte op Hermitage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Robert 2.0

Over Ancestory en MyHeritage is elders al veel geschreven.

Toch heb ik een vraag voor jou. Heb je de Algemene voorwaarden al eens (goed) gelezen?

In ieder geval hieronder twee kleine strofes uit die Algemene Voorwaarden:

Uit de Algemene Voorwaarden van MyHeritage.com:

"De familiesites van MyHeritage.com onder het gratis Basic-plan worden als inactief beschouwd wanneer ze gedurende een periode van 30 opeenvolgende dagen niet bezocht zijn door een lid of door de Webmaster van de site. Om middelen te sparen, kunnen wij dergelijke inactieve familiesites verwijderen. Voor de verwijdering van inactieve sites zullen wij trachten de Webmaster van de site via e-mail op de hoogte te brengen, en geven wij een bijkomend uitstel van 30 dagen. Indien de site inactief blijft, kan hij verwijderd worden. Wij zijn niet aansprakelijk voor het verlies van gegevens op inactieve sites die verwijderd worden."

"Auteursrechten

"Door inhoud op de Website te publiceren, verleent u ons een royalty-vrije, wereldwijde, eeuwigdurende en niet exclusieve licentie om de inhoud te hosten, te kopiëren, te publiceren en te distribueren."

Blijf rustig twijfelen. Dat heb ik bij die firma's nog nooit gedaan. Ik wist het meteen. Never.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Begrijp ik het nou goed, zoek je naar Churitz die in Nederland geboren zijn/gewoond hebben en vervolgens vertrokken zijn naar Amerika?

Welke periode?

Wat voor site je ook kiest, de ellende is met de engelstaligen (of de transcripties nou gedaan worden in Amerika, Engeland of de Fillipijnen), ze maken een potje van "vreemde namen". Soundex, phonetisch, je krijgt vaak alleen maar onlogische variaties, dus je moet ze zelf verzinnen. Gedegen voorbereiding voor een proef-abo dus, je tijd is om voor je het weet. De verschillen in resultaten worden deels veroorzaakt door transcripties, deels door verschillen in collecties. En dat laatste, zo'n beetje het belangrijkste, weet je dan weer niet als je geen abo hebt. Als het inderdaad om Amerikaanse records gaat kun je misschien beter advies vrage op bv. Rootschat?

Loes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Bedankt voor de reacties.

Archie, duidelijk...maar het was en is dan ook niet mijn bedoeling mijn gegevens daar te stallen. Ik heb dat hier en daar wel gedaan, maar merk dat ik meer controle heb over mijn eigen website. Ik moet dat hier en daar toch eens nalopen en zaken verwijderen. Maar het gaat mij dus meer over wie de betere info geeft. Ik zal eens zoeken binnen dit forum over het onderwerp dat je noemt.

Loes,

Elders op het forum heb ik al een zoek vraag geplaatst en Ludmilla is al bezig geweest met Ancestory. Ik denk dat ik mbt Nederland en de afkomst van Churitz de zaak wel duidelijk heb. Alleen, ze zijn dus na 1898 vertrokken naar het schijnt (dit nav van een advertentie mbt verkoop zaak wegens vertrek naar het buitenland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Robert,

Als ik me goed herinner heb ik toen al wel een paar 'hits' kunnen wegstrepen, maar

probeer een lijstje te maken met gevonden gegevens op Ancestry, waarvan je wilt weten wat "daar achter hangt" om te kunnen beoordelen of je het kunt gebruiken of weg kunt strepen.

Zet dat bij de bestaande vraag Churitz in de Ancestrytopic of via pm. Zal dan kijken of er nog iets voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...