Member Group hadego Posted April 18, 2013 Member Group Share Posted April 18, 2013 Ik heb van een van mijn voorouders een huw.akte uit 1678 en dat schrift is voor mij bijna niet te lezen. Wie kan/wil mij helpen met het ontcijferen van deze akte, het zijn ca 8 regels. Ik heb een pdf bestand van de akte maar dat is te groot ( 736kb) om als bijlage bij dit bericht te sluiten. Hoor graag. Bvd en vriendelijke groet Hadego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted April 18, 2013 Beheerder Share Posted April 18, 2013 Beste hadego, Welkom op het StamboomVragenForum. Please login or register to see this link. en probeer het bestand als bijlage naar me toe te sturen. Wij maken dan een link zodat die voor iedereen aanklikbaar is. Als het bestand ook de groot is voor een bijlage, dan kunt u bijvoorbeeld versturen via wetransfer.com De vraag zal ik verplaatsen naar Transcriptie. Modje-Team SVF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted April 19, 2013 Member Group Share Posted April 19, 2013 Misschien een handige tip: als een PDF-bestand te groot is, is het mogelijk om in plaats daarvan een JPG-bestand te sturen? Die JPG-beelden worden meer gecomprimeerd en nemen dus minder bytes in beslag. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted April 19, 2013 Beheerder Share Posted April 19, 2013 Beste leden, We hebben voor Hadego, de akte online geplaatst, zodat leden kunnen helpen met de transcriptie. Link: Please login or register to see this link. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted April 19, 2013 Member Group Share Posted April 19, 2013 Om welke akte gaat het? Er staan er twee op, een van 23 juni en een van 27 juli. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted April 19, 2013 Beheerder Share Posted April 19, 2013 Beste RichardK, Het is de tweede inschrijving van Dirck Jansz, dus datum van 27 juli. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted April 19, 2013 Member Group Share Posted April 19, 2013 Okee Hier een ruwe transcriptie van de akte: Den 27 Juli 1678 Ondertrouwt Dirck Jansz de Goede j:m: van Seijst wonende alhier & Hillichjen Jans j:d: wonende alhier Alhier getrouwt den 18 Augusti 1678 Getuijge wareb Wijntjen Lamberts des Bruijdegoms moeje alsoo sijn vader & moeder waren overleden & Neeltjen Jans, des Bruijds moeder van wege de doot hares mans Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hadego Posted April 20, 2013 Author Member Group Share Posted April 20, 2013 @ RichardK Hartelijk dank voor uw hulp om deze akte voor mij " leesbaar " te maken. Met vriendelijke groet Hadego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts