Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Adriaan Buijk 1819


Peter

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Adriaan Buijk wordt geboren op 07-02-1819 te Wouw als zoon van Antonius Buijck en Petronilla Joannes van Loon, wie weet zijn overlijden en eventuele aanvullingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Ik denk dat je het beste naar het archief in Roosendaal kan gaan en de bevolkingsregister van Wouw bekijken. Mogelijk dat je daarin info kan vinden die je verder kan helpen. Mogelijk ook het notarieel archief dat de familie Buijck-Van Loon een akte hebben achtergelaten. Via internet is hij verder niet op te sporen dan alleen zijn geboortedatum.

Succes...

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

ik heb wat gezocht in de geboortes van Wouw 1839 tot 1866. Een redelijk aantal Buijkjes. Volgens mij werd Buijk ook wel eens met ck geschreven. Maar helaas elke verwijzing naar een Adriaan leverde een te oude vader op. Een Adriaan werd op 57 jarige leeftijd nog vader ... krasse knarren dus. Maar ik kon alleen op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

niet de vader vinden. Er werd wel getekend met A.Buijk.

Denk dat of de gezochte dus nooit in Wouw is getrouwd...of nooit getrouwd is?

Ik koos de geboorten, omdat daar achterin wel een naamregister staat, zou dat eigenlijk moeten doorgeven aan Jakkes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Had zelf ook al in Den Bosch gezocht, omdat ik daar ook nogal eens personen terug vind die ik kwijt was, maar Adriaan is ook daar niet terug te vinden, ook een zoek tocht in Belgie heeft nog geen resultaat opgeleverd. Misschien dat ik binnenkort een tripje naar Roosendaal kan plannen, om daar het bevolkingsregister eens na te pluizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Peter, ik zie nog een (kleine) mogelijkheid: de acte van successie bij het overlijden van de ouders. Daar staan de - overlevende - kinderen bij, tenminste als er iets te erven viel! 

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

even een aanvulling op de link die ik gaf, ik had niet goed opgelet, de Adriaan die als vader genoemd wordt, staat op de rechter pagina. De man is 60!!!  Maar dus wederom niet de gezochte Adriaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Klopt Robert, had dat al opgemerkt, deze Adriaan komt ook voor in mijn stamboom alleen bij een ander gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

in 1834 woonden de familie nog in Wouw gezien deze akte:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

ik heb nog even doorgezocht...1846...  telkens weer kom ik de andere Adriaan tegen. Die hebben wel heel erg veel kinderen gehad, waarvan dus ook heel veel zijn overleden. Van de door jou gezochte...kom ik tot 1846 enkel de bovengenoemde link tegen... het zou dus kunnen zijn dat het gezin uit Wouw is weggetrokken?? Heb je eventueel een aanwijzing dat de gezochte Adriaan getrouwd is geweest????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Robert, ik heb geen enkele aanwijzing dat Adriaan getrouwd is geweest, zijn ouders zijn beide overleden te Wouw, en hebben daar hun hele leven gewoond, behalve in de begin periode van hun huwelijk toen woonde ze namelijk in Woensdrecht. In dit gezin heb ik nog een zoon die ik niet meer terug kan vinden, namelijk Pieter Johannes Buijk, geboren op 12-10-1814 te Zuidgeest in Woensdrecht. Deze Pieter Johannes kom ik nog eenmaal tegen als aangever bij het overlijden van zijn vader op 23-10-1861 te Wouw, hij wordt in de akte genoemd als Pieter Jan Buijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Ik kom deze akte tegen, waarbij een Pieter een broer van Adriaan de aangifte doet van overlijden van de zoon van zijn broer?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

nee dus...  de overleden zoon is de zoon van die Adriaan met de vele kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

mmmm  ook een Adriaan Buijk in Woensdrecht...  ik geef het bijna op 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

je weet dat de ouders van Adriaan zijn getrouwd in Woensdrecht??

ik gooi helaas de handdoek in de ring...ook woensdrecht nog bekeken...noppes

Wens je suc6 en hoop dat je het ooit zult vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Robert, dat de ouders van Adriaan in Woensdrecht zijn getrouwd is mij bekend, hun eerste zoon Pieter Johannes is daar namelijk ook geboren. Bedankt voor het mee denken en zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

zul je ook wel hebben...maar weet het niet...dus plaats ik ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

De naam Buijck komt ook voor in Amerika...  en...  geboren in Wouw... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Robert, had aan die mogelijkheid ook al gedacht, maar had er nog geen serieus onderzoek naar gedaan, misschien is het toch wel zinvol, om daar ook eens te gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het schijnt dat er in de Verenigde Staten zelfs een automerk is dat zo heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...