Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Huwelijken en dopen in Duitsland op film LDS inzien


Jan K

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik zou graag 2 films willen inzien bij een FamilySearch Center, echter, ...

"Access in Europe limited to members of the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints."

Ik ben geen lid, dus de film bestellen gaat niet lukken.

Is er hier een lid van LDS die (tegen kostenvergoeding) op deze films iets zou willen opzoeken?

(2 films, in totaal 3 huwelijken en 3 dopen)

NB Niet geschoten is altijd mis, vandaar deze poging .... Maar als de LDS-regels deze bypass niet toestaan, dan zij het zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het zou mooi zijn als iemand dat voor je kan doen. Mocht dat niet lukken: in diverse family centra is men evt. wel bereid om de film voor niet leden aan te vragen. Je zou eens kunnen informeren.  De film gaat per slot van rekening niet de deur uit. Je moet hem toch inzien in het centrum.

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Jan K,

Meen me te herinneren dat vele Duitse films alleen in Amerika mogen worden bekeken en niet in Europa. De Duitsers hebben die voorwaarde verbonden aan het filmen. Dus de films mogen ook niet worden ingezien door Mormonen die hier wonen.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Sadminf,

Ik kan jouw verhaal bevestigen, maar in de praktijk gaat men daar iets genuanceerder mee om. Ik zou Jan K. aanraden contact op te nemen met een van de centra in Nederland en de aanvraag in te dienen. Mochten zij bezwaar zien dan melden ze dat. Ik heb tot op heden wel films van Duitse DTB boeken met beperkte toegang in kunnen zien.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

1) films zijn alleen (nog) on-line aan te vragen - daarmee is elke escape onmogelijk geworden

2) de melding is behoorlijk eenduidig: in Europa alleen voor leden

:-/

dan maar op vakantie naar de USA o.i.d. en daar inzage vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Neem eens per persoonlijke mail contact op met Rob Hubert (lid van dit forum).

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Beheerder

Beste forumleden,

Het heeft even geduurd, hier het antwoord van Jean Huysmans, die het heeft nagevraagd bij FS voor het SVF.

In Duitsland hebben we samengewerkt met staatsarchieven, gemeentelijke archieven, kerkelijke archieven, etc.

Elk archief had zo zijn eigen vereisten variërend van: films enkel in Duitsland en nergens elders; films niet in Duitsland en Europa; films niet in Duitsland en Amerika; etc.

Het varieert dus van contract tot contract. Maar de meeste contracten hebben een beperking betreffende beschikbaarstelling.

Hier is uit op te maken dat het immer waard is contact op te nemen met een centrum voor familiegeschiedenis.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hier is uit op te maken dat het immer waard is contact op te nemen met een centrum voor familiegeschiedenis.

Absoluut mee eens.

Voordat ik mijn oproep deed heb ik dat uiteraard gedaan.

Uit de diverse ontvangen reacties:

- U dient zelf de films te reserveren. Leden mogen niet langer films reserveren voor geïnteresseerden.

- Sorry, but that archive only gave us the right to let our members see that microfilms - so you have to go direct to the archive to read the church books there

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...