Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

gezichts herkenning


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

wie werkt of heeft een gezichtsherkennings programma, meen dat picassa dat ook heeft, en wil voor mij 2 oude foto s vergelijken??

op een hele oude foto staat mijn opoe, is zeker, maar van haar buurtje heb ik een groepsfoto, en nu ben ik zo benieuwd of zij daar ook op staat!

het zijn oude foto s, groep is van een internet site gehaald, maar ik vind hem niet onduidelijk, heb hem via psp duidelijker gemaakt!

wie wil mij helpen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Soms kan een mens meer dan een computer, het duurt alleen wat langer. Maar het resultaat is doorgaans beter, zeker bij oude foto's. Dus daarom het verzoek om de twee foto's ergens op internet te laten zien, zodat we er allemaal naar kunnen kijken.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Als Picassa het kan, waarom download je dat programma dan niet gewoon, dat is volgens mij gratis. Maar Ik heb zeer mijn twijfel of er uberhaupt een programma is dat dat goed kan. Wat Richard ook zegt, een persoon kan soms meer dan een computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

picassa heb ik ooit geinstalleerd maar omdat ik het niet snapte weer eraf gehaald.........

de foto van die man en vrouw is zeker mijn opoe denk gemaakt zo rond 1930(?)  geen idee de andere heb ik kleiner gemaakt, alleen het groepje vrouwen die toen in de vinkenbuurt woonden, daar woonde zij, dus ziet iemand gelijkenis erop??

het is niet zeker dat ze er tussen staat, maar ze was iemand die graag gezien werd, ze dee ook bevallingen, was een vrouw die graag hielp

deze foto is gemaakt zomaar door een foto graaf en afgehaald van een site over historische foto s, het is zeker het buurtje waar ze toen woonde, iemand herkende op die foto haar geboorte huis.!!

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Om de foto's beter te kunnen bekijken, heb ik ze allebei vergroot. Mijn conclusie is dat je opoe niet op de "bruine" foto staat. De vrouwen die op de bruine foto staan hebben bijna allemaal een ronder gezicht. Eén vrouw heeft een smaller gezicht dan jouw opoe. Maar mijn mening raag voor een ander.

Suces!

Visser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Visser:

Het is niet bekend in welk jaar de foto's zijn gemaakt. Als er 20 jaar tussen zit, kan er best vermagering zijn opgetreden. Als er een match is, dan is die waarschijnlijk met de mevrouw die het kindje op de arm houdt.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

dank voor de antwoorden! ze is getrouwd in 1911 en de foto is gemaakt tussen 1918 en 1920 en de andere denk ik waar ze met opa op staat 1930 - 1940.

ze was zo mager als ik zie bij het huwelijk van mij ouders in 1942 nou, twiggy was er dik bij!

en ik dacht stiekum ook moeke met kindje op arm, die vrouw dee me wat..........

of hoop ik gewoon zomaar een hele oude foto te vinden van opoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

zal er morgen een foto van 1942 bij doen om te vergelijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Willemina Meijer

De vrouw op de voorgrond met het kindje op haar arm lijkt inderdaad veel op je grootmoeder.

Ze draagt op de foto een bril, droeg je grootmoeder ook een bril?

Je zegt dat de foto van 1918-1920 is, het kindje op haar arm zal circa 6-9 maanden zijn, als ze in die periode (kind)eren heeft gekregen zou dat ook een stapje in de richting zijn.

Ben benieuwd...

Groetjes Willemina. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

had ikmog nietgezoen diebril, en helaas, opoe heb ikniet gekend met bril!!

wat jammer........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

zou je mij de foto's in een pm willen mailen en de websites geven waar die foto's staan??

Dan kan ik beter kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Willemina, ik zie niet echt een bril. Wel een lijntje dat lijkt op de steel van een bril. Maar dat kan ook iets anders zijn. Het jongentje links lijkt bij vergroten in Photozoom ook een bril te hebben, maar dan een soort zonnebrilletje op een stokje.

als ik ze op een rijtje zet...de dames, valt mij wel de stand van de wenkbrouwen van "opoe"op, deze hangen. De vrouw met kind heeft dat niet. Verder lijkt de kaak anders. De vrouw geheel links heeft wel een beetje hangende wenkbrouwen.

Wel heeft opoe net als vrouw met kind een smal gezicht, de neus lijkt te passen.

Vraag me wel af waarom de drie vrouwen ietwat boezig naar de vrouw met kind en jongentje links onder kijken..maar jah 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

hier een foto uit 1942

want zou wilhelmina op die oude foto staan, dan zou ik "een pareltje" gevonden hebben!

wilhelmina uit de vinkenbuurt staat helemaal rechts.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Blijft moeilijk te zeggen en het is omdat Willemina eerder zegt een bril te zien. De overeenkomsten zijn er echter wel. Mijn opmerking over de kaak moet ik denk ik afzwakken het kan ook zonlicht zijn wat op het onderste deel valt, de zon staat volgens mij rechts.

Ik heb wel de foto via de mail ontvangen,maar kan hem niet op die site vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

dit is de goede link!!

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

nu ben ik toch echt niet onhandig...maar ik krijg geen goede download van die foto,als ik echter een schermopname maak, zie ik dat lijntje van die bril echter ook niet. Denk dat een goede scan van het origineel meer oplevert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

volgens mij heb je toch echt een afdruk van het origineel nodig en dan in hoge waarde. Kost een paar euro...maar de gok kan de moeite waard zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...