Member Group priegel Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 bij de doopboeken van lunteren krijg ik telkens dat kruisje, klopt dat? Please login or register to see this link. ben bezig daar dopelingen en overlijdens te zoeken maar kan dus helaas niet verder, meer er last van of ligt het aan mijn pc gera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Harmke Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Had ik gister ook al last van,drukte op F5 kon ik weer even verder maar dat werkt nu ook niet meer. Harmke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted March 3, 2013 Author Member Group Share Posted March 3, 2013 jammer.......... momenteel werkt alles slecht, als ik gelderland doe, zie ik alleen alle dtb boeken, moet ik omhoog kijken zie ik gelijk naar bs maar dat duurt zo lang............. storing???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Dag, Het gebeurt wel vaker dat FamilySearch in het weekend niet zo goed te bereiken is. De beheerders vinden het weekend een mooie tijd om onderhoud te plegen en andere zaken te regelen, zodat de website het de week daarop weer helemaal goed doet. Ik zou zeggen: gewoon even geduld hebben. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted March 3, 2013 Author Member Group Share Posted March 3, 2013 dank je Richard, zal proberen geduld te hebben! maar klopt het dat als je gelderland aanklikt je alleen dan te zien krijg de dtb boeken?? dus die links en niet de gewone wat je eerst altijd zag, geboorte, huwelijk/bijlagen overlijden enz.?? gera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Dag Gera, Waar klik je de link aan? Op Genver of op FamilySearch zelf? FamilySearch is de bron (vergelijk dat voor het gemak even met een boekenkast) en Genver is de index (vergelijk het met de catalogus in de bibliotheek). Normaal gaat dat als volgt: je zoekt in de index (Genver en die wijst naar kast 741) en gaat dan naar de boekenkast 741. Maar... nu heeft iemand bij Familysearch gedacht dat het veel mooier is als de boeken in een andere kast worden gezet. De catalogus wijst nog naar kast 741, maar daar staat inmiddels wat anders. De boeken die je zoekt staan plotseling in kast 899 (ik noem maar wat). Het zoeken lukt dus even niet (nog afgezien van het feit dat de boekenkasten ook nog niet open willen). En het kan best zijn dat de boeken maar tijdelijk in kast 899 staan en na het weekend weer teruggezet zijn waar ze stonden. Dat weet ik niet, dat moeten we ook weer afwachten. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Robert Leukfeldt Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Ook genver heeft het een en ander aangepast, als ik jouw link volg dan zie ik rechts nog links met index, als je daar op klikt zie je weer de geborte etc etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Harmke Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Het werkt nu wel weer. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jakkes Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 @Allen, Niet alleen in het weekend, maar ook doordeweeks is FamilySearch regelmatig slecht te bereiken. Niet zo gek als je enkele honderden miljoenen images op je site zet. Zo af en toe moet FS haar performance opkrikken en dat kost tijd en geld. En dat ook nog eens allemaal gratis en voor niets. De aanpassingen op GenVer hebben hier overigens geen enkel effect op. Alle wijzigingen op GenVer worden eerst uitgebreid getest voordat deze beschikbaar komen voor het publiek. Aan beta-testen doe ik niet. En ook hier is alles gratis. #Richard, Het schuiven met boeken heeft hier niets van doen. De site van FS is gewoon zo af en toe (en soms iets langer dan af en toe) overbelast. Het zij zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 @Jakkes: Dat was het doel ook niet van het voorbeeld. Ik wilde duidelijk maken waarom bepaalde boeken niet te zien zijn. Of dat nu komt doordat ze ergens anders staan of dat de deur van de boekenkast op slot zit. Of dat zelfs de der naar de leeszaal van de bilbiotheek is afgesloten. Het resultaat is hezelfde. Het is van belang dat mensen weten daut er een verschil is tussen een catalogus en de boeken zelf. Dit voorkomt ook dat er eventueel boze mails naar de verkeerde partij worden gestuurd. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Robert Leukfeldt Posted March 3, 2013 Member Group Share Posted March 3, 2013 Niet om het een of ander en ik besef me dat ik nieuw ben op dit forum, dus als ik het mis heb... Maar het valt mij wel op dat er in een aantal berichten dat ik tot nu toe gelezen heb, gewezen wordt op een niet werkende link...maar dan vanuit Genver. De link begint dan ook vaak met www.genver.nl\en dan de pagina van fs er achteraan. Maar Genver kan daar dus niets aan doen, misschien moet Jakkes dat nog duidelijk vermelden op Genver?? sorry als ik off-topic ben... ik ben een noob hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jakkes Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 @Richard, Volgens mij was het onderwerp van de topic, dat de akten van Lunteren niet werk(t)en. Sterker nog bijna alle FS-akten van Nederland werken op dit moment niet of komen zeer traag in beeld. Dat heeft dus niets te maken met het verplaatsen van boeknummers o.i.d. Je verhaal brengt mensen in verwarring. Het gaat hier gewoon om een slechte performance; niets anders. @Robert, Zo ver ik kan nagaan werken alle pagina's, die beginnen met www.genver.nl. Er zijn ook nog links vanuit andere sites, die inderdaad niet meer werken, maar daar is de desbetreffende site-beheerder voor verantwoordelijk; niet de beheerder van de site waar naar verwezen wordt. Sites, die verwijzen naar www.genver.nl/fs/ lopen zelfs behoorlijk achter. Deze directory wordt al sinds augustus 2011 niet meer gebruikt. Bij topics is daar natuurlijk niets aan te doen. Een wat oudere topic is statisch en hoeft dus niet meer gewijzigd te worden. Dat is een algemeen probleem, dat je ook veel tegenkomt op andere forums en sites. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 4, 2013 Member Group Share Posted March 4, 2013 Dag Gera, Het lijkt erop alsof FamilySearch het weer doet, want de scans komen snel in beeld. Ik heb natuurlijk niet alles getest, dus het zou kunnen zijn dat sommige boeken nog niet in beeld komen. Alleen soms gaat het nog mis, want dan staat er bijvoorbeeld "lidmaten hervormd" en dan kom je heel vrolijk bij de "lidmaten doopsgezind" uit... Altijd blijven oppassen, dus. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted March 4, 2013 Author Member Group Share Posted March 4, 2013 bedankt voor alle antwoorden! ben er nu ook achter dat ik iets anders als eers moet zoeken, maar we komen er wel? gera heb toch weer een paar doop datums gevonden, word je gewoon blij van! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted March 5, 2013 Member Group Share Posted March 5, 2013 Het trage werken van FamilySearch heb ik gemeld bij FamilySearch, gisteren was er al een bericht maar ik was helaas niet in staat Please login or register to see this image. /emoticons/default_verkouden.gif" alt="*#@0"> dit te verwerken. Reactie van hun Support-afdeling: Het kan zijn dat tijdens het weekend er een overbelasting is, maar de mensen in Amerika hebben er niets van gemerkt, alles werkte prima. Om het probleem beter te localiseren, zou het nuttig zijn indien enkele gebruikers bij serieuze ophaalproblemen even notitie maken van de dag en het uur dat de problemen voorkomen en naar welke collecties gezocht wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group charlotta Posted March 5, 2013 Member Group Share Posted March 5, 2013 Hallo allemaal, Het klopt dat er al dagen problemen zijn met het laden van images via Genver. Dus geen grotere drukte door het weekend. Soms heb je geluk en gaat het weer wat beter. Vanmiddag was ik met een gemeente als Breukelen (DTB) bezig, dat schoot niet op. Maar vanavond rond 18.30 ging het weer prima. groetjes, Charlotta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts