Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Opzoekvraag Groninger Archief - fam. van Delden (Meeden)


Hester

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

Zou iemand misschien een scan voor me kunnen maken van Het geslacht Van Delden (Meeden) door P. Stuit

gepubliceerd in Gruoninga jaargang 43 1998.

En, indien mogelijk ook van de aantekeningen die achterin het volgende stuk staan:

Gegevens stuk:

Toegang: 970 Doopsgezinde gemeenten Beerta, Meeden en Midwolda, 1756 - 1989

Inventarisnummer:225

Titel: Staatboek van de vaste goederen, verzegelingen en obligaties. Met achterin genealogische aantekeningen van de familie Delden

Datering: 1778 - 1877

Extra gegevens:

Datering: 1778 - 1877

Omvang: 1 deel

Bekijk archieftoegang: Doopsgezinde gemeenten Beerta, Meeden en Midwolda, 1756 - 1989

Bij voorbaat hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

H. van Delden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Archiefmateriaal kun je als bezoeker/gebruiker überhaupt niet zelf scannen... Bestel dat toch gewoon bij de Groninger Archieven? Dat is niet gratis, maar ook weer niet extreem duur. Ze sturen je het voor hetzelfde geld per e-mail toe.

Een foto, scan of fotokopie van het artikel in Gruoninga kan iedereen voor je maken.  Je kunt het jaardeel ook zelf opvragen via de openbare bibliotheek.

Zelf beschik ik niet over een camera of scanner. Ik wil wel een fotokopietje maken (het is welgeteld drie bladzijden) maar let op: dit verhaal verwijst voor de oudere generaties, dan nog zonder familienaam, naar een andere publicatie (een niet nader aangeduide "voorgaande bijdrage"). De naam van deze familie is oorspronkelijk Del en ontleend aan de polder De Dellen.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Petra,

Bedankt voor de informatie. Ik had al geprobeerd het artikel te zoeken in de catalogus van openbare bibliotheek, maar niet gevonden. Voor wat betreft de foto/scan van de laatste pagina in het staatsboek had ik Het Groninger archief gevraagd of er een digitale afbeelding beschikbaar was, maar kreeg ik als reactie dat die er niet was maar ik het wel kon inzien in het archief. Ik wist niet dat je er zelf geen scan van mocht maken. Vandaar mijn vragen hier.

Dat de naam oorspronkelijk Del zou zijn was mij niet bekend. Wat ik weet is dat in 1811 Jan Harms koos voor de achternaam Van Delden, als eerbetoon aan zijn moeder Grietje Sybolts, die oorspronkelijk van 'de Dellen' bij Nieuwolda kwam. In de documenten uit die tijd ben ik tot nu toe alleen de naam van Delden tegengekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...