Member Group Gabor Posted February 27, 2013 Member Group Share Posted February 27, 2013 Wie o wie kan mij helpen. Ik ben opzoek naar het overlijden van Jannes Alberts Hummel (Please login or register to see this link. ). Hij is geboren op 10 januari 1830 te Zevenhuizen. Hij moet overleden zijn na 1901, want zijn vrouw (Antje Baukes van der Veen) overleed op 31-10-1901 te Leeuwarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted February 27, 2013 Member Group Share Posted February 27, 2013 Dag, Gezien deze inschrijving: Please login or register to see this link. zou ik gaan zoeken in Egmond aan Zee, met grote waarschijnlijkheid de Prins Hendrik Stichting, tehuis voor oud-zeelieden. Jannes ging daar 2 jaar na het overlijden van Antje heen. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted February 27, 2013 Member Group Share Posted February 27, 2013 Inderdaad, de Prins Hendrik stichting, gezien deze vermelding op de website van Archief Alkmaar: Jannes Hummel Aktenummer 475 Plaats Egmond aan Zee Bron Bevolkingsregister Periode 1881-1922 Bevat Prins Hendrikstichting Egmond aan Zee Inventarisnummer 14 Soort registratie inschrijving Pagina 1056 Aktenummer 475 Geregistreerde Jannes Hummel Plaats geboorte Egmond aan Zee (dit lijkt me een foutje) Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted February 27, 2013 Author Member Group Share Posted February 27, 2013 Dank Richard, met jouw hulp en een beetje geluk heb ik snel zijn overlijden gevonden.. Hij is overleden op 8 januari 1913 in Egmond aan Zee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 1, 2013 Member Group Share Posted March 1, 2013 @Gabor, Graag gedaan, maar nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar dat beetje geluk? Kennelijk heb ik dat zelf niet, want voor mij bleef die overlijdensdatum onvindbaar. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted March 1, 2013 Author Member Group Share Posted March 1, 2013 Haha, nou.. ik had eerst de Tienjarige tafels 1903-1912 bekeken, maar daar kwam hij niet in voor.. Toen begonnen met Overlijden 1913-1940 (388 images).. maar op 3e pagina stond hij al Please login or register to see this image. /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted March 1, 2013 Member Group Share Posted March 1, 2013 Ah, net over de grens van het boek. Ik had niet echt fanatiek gezocht, omdat het geen familie is. Er staat me wel iets bij van een boek over de Prins Hendrikstichting, met foto's. Meer dan dit: Please login or register to see this link. kan ik zo gauw niet vinden. En omdat mijn opa vroeger in Egmond woonde, ken ik de "mannetjes van de Stichting". Gekleed in een uniform van zwarte broek, zwart jasje, streepjesbloes en zwarte pet. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted March 1, 2013 Author Member Group Share Posted March 1, 2013 Zoals op deze foto: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts