Jump to content

Militie- vrijstelling eigen dienst, wat is dat?

Ludmilla

Recommended Posts

• Member Group

Militieregister.

In het vakje 'Uitspraak van den militieraad", "Tot aanwijzing voor den dienst, tot vrijstelling of tot uitsluiting van den dienst?" staat er bij de meesten "Tot den dienst aangewezen", maar wat betekent precies "Vijgesteld wegens eigen dienst"? Had hij geen nummerverwisselaar gekocht?

Please login or register to see this image.

• Member Group

Hallo Ludmilla,

Het schijnt te maken te hebben met een inschrijving bij het zgn reservekader - zie

Please login or register to see this link.

(zoekterm: vrijstelling wegens).

groeten van Jacqueline

• Member Group

Dat is snel...

Tjonge, wat een ingewikkeld geschreven tekst. 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#"> Ik begrijp dat het geen vrijsteling van de dienstplicht was.

Hartelijk dank, weer iets geleerd.

• Member Group

Kan het zijn dat het al dan niet vrijgesteld worden er nog mee te maken heeft of de betreffende persoon zich voor of na zijn oproep voor de militie heeft aangemeld bij het reservekader? Het is idd nogal ingewikkeld geschreven en ik moet bekennen dat ik het niet heel grondig heb gelezen dus misschien vergis ik me en is dit uiteindelijk toch niet van belang.

groeten van Jacqueline 

• Member Group

Kan ook simpelweg zijn omdat de betreffende persoon voor een (al dan niet tijdelijke) militaire carriere heeft gekozen. Oftewel als beroeps het leger in ging.

Hiervan heb ik ooit de tekst: "uithoofde van in dienst te zijn van de dienst is vrijgesteld" gezien.