Member Group arni72 Posted January 28, 2013 Member Group Share Posted January 28, 2013 Wie kan mij helpen aan info over passagierslijsten van Amerika naar Nederland uit de periode 1884-1911 boi&. Ik zit namelijk met het volgende in mijn maag wat betreft mijn over-over grootvader Johannes Giebels Nieman (1841-1911). In 1884 vermeld op de paassagierslijst van ss.Zaandam in mei 1884, geen info over terugkomst naar Nederland. In 1895 en 1898 geeft hij vanuit het consul te Chicago toestemming voor het huwelijk van zijn dochters, beroep koopman, gevonden in de huwelijkse bijlagen. Please login or register to see this link. en Please login or register to see this link. Hoe kom ik erachter wanneer hij weer voet op nederlandse bodem zette? Hij is in 1911 overleden te Musselkanaal. Mede uit andere huwelijksebijlagen EN veroordelingen waarvoor hij in nederland gezeten heeft, is hij blijkbaar meerdere keren op en neer gegaan. De laatste hechtenis dateert uit 1906, dus ik neem aan dat hij toen in Nederland gebleven is. Hartelijke groet, Arni72. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts