Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijdensdatum Johanna Henrietta Govers


Jim

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Mijn overgrootvader Jan Hendrik Komijn is geboren in Sliedrecht op 17-07-1842. Hij is gehuwd met Johanna Hendrietta Govers (geb. Rotterdam 19-12-1838), huwelijksdatum: 03-10-1866. Van beiden kan ik geen overlijdensdatum vinden. Heeft iemand soms informtie voor mij?

Titel aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Kinderen uit dit huwelijk worden geboren in Rotterdam. Kansje dat ze daar zijn overleden.

Maar er huwt ook een dochter in Amsterdam [zie onder]. Het zou een idee kunnen zijn om deze akte eens in te kijken. Er kan dan bij de ouders staan, waar ze wonen, of dat ze reeds zijn overleden. Indien het laatste het geval is, zouden extract[en] van de overlijdensakte[n] bij de huwelijkse bijlagen van dit huwelijk moeten liggen. Dus op naar het Amsterdamse Stadsarchief...

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Noord-Hollands Archief

Algemeen Gemeente: Amsterdam

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: reg.6H;fol.14v

Datum: 20-10-1915

Bruidegom Meijert Bakker

Leeftijd: 39

Geboorteplaats: Texel

Bruid Johanna Hendrietta Komijn

Leeftijd: 37

Geboorteplaats: Rotterdam

Vader bruidegom Simon Bakker

Moeder bruidegom Jannetje Dogger

Vader bruid Jan Hendrik Komijn

Moeder bruid Johanna Hendrietta Govers

Nadere informatie Gescheiden van Johanna Engelina Kok.;beroep Bg.:werkman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Heb de huwelijksakte voor je bekeken en beide ouders waren reeds overleden in oktober 1915.

Je kan de akte downloaden van:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

LET OP: als je klikt begint de download onmiddellijk.

Het bestand blijft maar een paar dagen beschikbaar voorde download.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
mirjam van rooijen

Dan zijn ze dus niet in Rotterdam overleden, want de overlijdens van Rotterdam staan t/m 1925 online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumleden Groep

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een voorouder van mij namelijk

Johanna Henrietta Govers. Geboren te Rotterdam op 19-12-1838 en gehuwd op 03-10-1866 met Jan Hendrik Komijn, geboren te Sliedrecht op 18-07-1842. De laatste vermelding van beiden is bij het huwelijk van hun zoon, Johannes Hendrikus op 09-02-1898 te Rotterdam. Nadien is een meerderjarige dochter gehuwd in Amsterdam (1915) maar in de huwelijksbijlagen vind ik geen informatie over haar ouders.

Wie kan verdere informatie geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jim,

Volgens de huwelijksakte van 20 oktober 1915 in Amsterdam wordt melding gemaakt dat haar ouders zijn overleden.

Aangezien het overlijden van haar ouders in Rotterdam digitaal niet te vinden zijn zou Amsterdam een optie zijn om daar te gaan zoeken.

Haar oom Gerrit Govers is op die datum woonachtig in Amsterdam

huwelijksakte:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op de persoonskaart van deze dochter te Amsterdam, staan wel haar ouders, helaas niet hun overlijdens.

Zoals Masje schriijft zijn ze in ieder geval overleden <1915.

Is je bekend dat er behalve zoon Hubertus C.P. die in 1891 trouwt, nog een zoon is Jan Hendrik geb 25-10-1872 te Rotterdam, hij trouwt net na zijn broer Johannes Hendrikus, 16-11-1898 en uit dat huwelijk een paar kinderen geboren te Rotterdam, misschien dat die akten nog iets opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik had bovenstaand huwelijk van eind 1898 gister al even bekeken. Het vermeldt alleen maar dat de ouders te Rotterdam wonen en dat de vader petroleumkoopman is.

Dit is de link:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt allen voor se snelle reacties. Wat Ludmilla schrijft is mij bekend. De Jan Hendrik is namelijk mijn grootvader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jim,

Ben ook nog even op zoek geweest en denk net als de anderen dat Amsterdam een goede mogelijkheid is.

Als je wilt kan ik wel voor je kijken of ze daar zijn overleden tussen 1898 en 1915.

Breng wel pas weer een bezoek aan het archief rond begin februari.

Als je wilt kan ik je op mijn lijstje plaatsen, nou ja je zoekvraag dan......

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">

In mijn zoektochtje ben ik ook bij het CBG geweest, en daar een bericht uit het politieblad en twee pagina's advertentie van de familie Komijn gedownload.

Of er een link is met de familie Komijn van jou, weet ik niet. Wel zat er een advertentie bij van een JH Komijn uit 1906 die in Watergraafsmeer zat.

Op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

kan je een ZIP bestand downloaden. Dit bestand blijft 10 dagen staan en daarna kan een geïnteresseerde me altijd mailen.

LET OP: download begint meteen.

Ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je Keren voor je reactie. Ik stel het zeer op prijs als je eens in het archief van Amsterdam wilt kijken. De scans die je toestuurde kende ik al wel; de persoon in de Watergraafsmeer is namelijk mijn grootvader.

Ik hoor t.z.t. wel van je.

Gr.

Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jim ik heb de akte voor je opgezocht, je kan die downloaden als zip bestand op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.



Transcriptie van de akten: [LET OP! Jan Hendrik is in Leiden overleden!]

Overleden
Jan Hendrik KOMIJN
op 14 JUL 1911 in Leiden [reg.8 folio.91 // aktenr.4682 - aangifte 25 JUL in Amsterdam]
68 jaar oud, geboren te Sliedrecht; varensgezel van beroep
echtgenoot van Johanna Henriëtte GOVERS, zoon van Hermanus KOMIJN en Jannigje VAN LOON, beiden overleden

Deze akte is een uittreksel uit het register van overlijden van Leiden, aangifte datum van de Leidense akte is 17 JUL.
Dit houdt dus in dat hij in Leiden is overleden, maar woonde in Amsterdam.

=====

Overleden
Johanna Hendrietta GOVERS
op 16 JUL 1915 in Amsterdam [reg.8 folio.77v // aktenr.4498 - aangifte op 16 JUL]
77 jaar oud, geboren in Rotterdam
weduwe van Jan Hendrik KOMIJN; dochter van Jan GOVERS en Johanna Christina BIESCHORST, beiden overleden

=====
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...