Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Vereniging vermeldt vacature voor voorzitter


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

De Nederlandse Genealogische Vereniging (NGV) is op zoek naar een nieuwe voorzitter. De oude voorzitter is afgetreden. Volgens de traditie is de voorzitter van de NGV eveneens lid van de Raad van Toezicht van het CBG. Dus ook dat gremium zal een nieuw lid krijgen.

Lees desgewenst meer op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Helaas,

De grote witwasser is kennelijk langsgeweest en het genoemde item op het prikbord bestaat niet meer. Ik denk ik meld het maar even, om een vergeefse tocht naar de digitale krochten te voorkomen.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het bericht is inderdaad verwijderd. Ze verklaren:

"Op het prikbord zijn afgelopen dagen enkele discussies ontstaan over mogelijke wijzigingen in het hoofdbestuur van de NGV.

Door het publieke karakter van dit medium, zijn de eerdere meldingen en reacties daarop verwijderd.

Op korte termijn zullen wij voor NVG-leden meer openheid van zaken geven. Even geduld dus tot met alle betrokkenen is overlegd.

J. Netelbeek,

lid NGV hoofdbestuur"

Door het publieke karakter.......?? Mag het publiek het niet weten dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Natuurlijk wel, maar om een of andere onbegrijpelijke reden hebben de leden van het Nederlands Verbond voor de Groothandel (

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

) er recht op om het als eerste te weten.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat van alles op die website van NGV , maar vreemd genoeg niet waarover het hoofdbestuur vergadert en al helemaal niet over de besluiten die dat hoofdbestuur neemt. Dat zou in de toekomst wel gebeuren heb ik eens gelezen in zo'n prikbord bericht. Maar het schijnt dat sommige prikbordberichten zomaar opeens verdwijnen. Het zou mooi zijn als NGV als goed voornemen voor het nieuwe jaar eens iets meer openheid van zaken zou geven.

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De term Kafkaësk komt een beetje bovendrijven, want 'out of the blue' verschijnt de volgende reactie op het prikbord van de NGV:

Reactie van Dhr. J.-W. Koten

Aangemaakt op 31 dec 2012 13:44

Ik dank Robert Philippo, onze komende voorzitter, voor zijn heldere opmerking en grotere deskundigheid.

jw koten

Tot zover de reactie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit weer van de site wordt afgehaald.

We weten nu in elk geval dat ene Robert Philippo de opvolger wordt van ene Roelof Vennik.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de statuten van die club niet, maar is het niet gebruikelijk dat er eerst een ledenvergadering is en dat er dan heel democratisch uit meerdere kandidaten gestemd kan worden? Of is dit zo'n club waar de voorzitter zegt dat hij er geen zin meer in heeft en dan belt naar meneer X of hij misschien zin heeft om hem op te volgen en dan zonder slag of stoot of enige discussie wordt meneer X de nieuwe voorzitter?

Wat een raar clubje die NGV 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#">

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De statuten van NVG zijn niet via internet raadpleegbaar; althans niet via de officiele pagina.

Zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Een beetje erg slordig.

Wel beschikbaar is een z.g. wegwijzer. Daarin is te lezen, hoe het benoemen van een voorzitter werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste mensen,

Ook ik heb net gezocht op de NGV-site. De statuten zijn wel te vinden c.q. te downloaden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en kies voor statuten in het linkermenu onder lidmaatschap.

mvg

PJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Als de voorzitter niet meer in functie is dan neemt, zeer gebruikelijk, de vice - voorzitter het over. Als ik het goed begrijp is hij nu degene die bekend moet maken dat er een vacature is en moet hij de datum bekendmaken waarop de kandidaatstellingen bij hem of het hoofdbestuur binnen moeten zijn. In datzelfde bericht zet hij ook dat er op die datum en die plaats een Algemene Vergadering zal plaats vinden. Want mij ook opvalt is dat het huidige hoofdbestuur niet uit een oneven aantal personen bestaat, wat toch echt in strijd is met de statuten is. (U weet wel. In verband met het staken der stemmen) Tsjonge, tsjonge, en van dit clubje ben ik anderhalf jaar geleden lid geworden!

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nou we kunnen weer allemaal rustig ademhalen hoor,

Het blijkt dat hoofdbestuurslid Koten het nodig heeft gevonden een ziek grapje te maken. En ja, het grapje is natuurlijk weer van het prikbord verwijderd. De reactie had moeten staan bij de repliek waarop de heer Philippo de heer Koten heeft getracteerd. In plaats daarvan stond het ergens anders, zodat de verbinding met de repliek volledig zoek was.

Ik moet hier excuses maken aan de heer Philippo, denk ik. Hij kan er niets aan doen dat hij slachtoffer werd van misplaatste 'humor'.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...