Member Group fjbakker Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 L.s., Op de Bazaar te Beverwijk kocht ik een Agenda ten gebruike aan Inrichtingen van Meer Uitgebreid Lager, Middelbaar en van Gymnasiaal onderwijs, uitgegeven door NV Magazijn de Bijenkorf, voor het schooljaar 1933-1934, met op een schutblad de naam H.J. Beitsma, geboren op [privacy] in Den Haag. Dit bleek Hendrika J(e)annette Beitsma, dochter van Jan Beitsma (onderwijzer) en Petronella (Nelly) Philippina Kroes te zijn. Het gezin Beitsma woonde aan de Hazelaarstraat 32 te Den Haag, en later aan de Valkenboskade 388, idem. Op 4 augustus 1943 wordt het gezin in het Bevolkingsregister van Den Haag afgevoerd. Hendrika had een broer, Gosse Beitsma, geboren op [privacy] in Hindeloopen. Na 1943 is niets meer van het gezin in de bekende zoekmachines terug te vinden. ik zou graag de agenda aan Hendrika of haar mogelijke nakomelingen teruggeven. Wie heeft er meer gegevens over het wedervaren van Hendrika J(e)annette Beitsma? De inschrijving in het bevolkingsregister is bijgevoegd. Bij voorbaat dank, Frans Jurjen BakkerPlease login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted December 24, 2012 Beheerder Share Posted December 24, 2012 Beste FJ Bakker, Op het StamboomVragenForum hanteren we de wettelijke regels omtrent de privacy. Wij verwijzen daarvoor naar onze Huisregels Please login or register to see this link. Ik heb daarom de geboortedata in de tekst verwijderd, voor de lezer staan ze nog in de bijlage. Vooralsnog laten we het even staan, maar vragen aan de leden die willen reageren, dit te willen doen via uw contactgegevens zodra dit privacygevoelige gegevens bevat. Wij vragen hiervoor uw begrip. Met vriendelijke groeten, Modje-Team SVF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group fjbakker Posted December 24, 2012 Author Member Group Share Posted December 24, 2012 Wel Modje, Daar kan ik uiteraard wel het nodige begrip voor opbrengen.... Vriendelijke groet, Frans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 Nog geen oplossing maar ik weet niet of dit bekend is: Vader overleed al in dec. 1940. Hier een artikel over zijn begrafenis: Please login or register to see this link. Dochter is geslaagd voor piano b aan conservatorium Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 Mocht een antwoord uitblijven, dan is het aanvragen van een persoonskaart een mogelijkheid voor het vinden van nabestaanden. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group fjbakker Posted December 24, 2012 Author Member Group Share Posted December 24, 2012 Dank je wel Joke, Dat vult het beeld van Hendrika verder in. Nu nog de wetenschap of zij nog leeft of nabestaanden heeft..... Groet, Frans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 Zullen ze naar het buitenland zijn gegaan? Als ik zoek op Beitsma Kroes in Haagse krant krijg ik: Welke passagiers met de Captain Cook naar Nederland komen verschenen in HS op blz 18 11 jan 1958 Dit is helaas niet online te bekijken. Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 Gevonden op: Please login or register to see this link. De Heer Beitsma was voor mijn tijd hoofdmeester Zelf had ik Men Spits . Beitsma woonde vroeger op de Valkenboskade 388 .Twee hoog .Hij heeft 1 dochter Hennie Beitsma en is de muziek ingegaan .Helaas is zij op 70+ jr overleden ..privacy Ik heb de Burg de Monchyschool als heel erg fijn gevonden .Mooie herinneringen . En er wordt op Marktplaats gezocht met een voormalig werkadres. Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted December 24, 2012 Member Group Share Posted December 24, 2012 Moeder overleed 12 oktober 1941, familieberichten CBG, bijlagen kan ik niet in een pm sturen dus als het lukt via deze link, zie onder Leewarden dat is de persoon die Joke bedoelt. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group fjbakker Posted December 24, 2012 Author Member Group Share Posted December 24, 2012 Beste Ludmilla en Joke, De zoektocht in ten einde. Althans waar het Hendrika Jannette Beitsma betreft. Zij is inderdaad in de jaren '90 van de vorige eeuw overleden. Er is een [privacy]. Die zoek ik weliswaar nog, maar dat schijnen er meerderen te doen (om welke reden dan ook). De speurtocht was interessant, en ik had die niet kunnen afronden zonder jullie hulp. Mocht ik [privacy] nog vinden en hem de agenda overhandigen, dan zal ik dat uiteraard hier melden. Hartelijk dank, en de beste wensen voor de komende feestdagen, Frans aangepast door Modje ivm privacy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts