Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Van Coevorden (doop Haarlem)


Petra

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Geliefde forumleden...

Zou iemand voor mij een doop kunnen nazien in Haarlem?  (Ik heb niet kunnen vinden in de Digitale Stamboom Kennemerland -- maar dat kan aan mij liggen.) Gewoon gereformeerd.

Geertruida van Coeverden [Koevorden, etc.] was een dochter van Jan van Koevorden en Willemtjen Rigters (spelling flexibel). Ze trouwde voor de eerste maal in Groningen begin 1729, de vernoeming van de kinderen (1730-1741) klopt met de gegeven filiatie. Haar moeder zal weer uit Groningen afkomstig zijn, maar dat is verder niet zó belangrijk: ik weet verder genoeg van Geertruida, zoek alleen haar doop -- en zij geeft bij haar beide huwelijken op, uit Haarlem afkomstig te zijn.

Bij voorbaat dank!

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra,

Doe het graag voor je, alleen niet meer dit jaar. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_stop.gif" alt="(33">

Januari is altijd een erge drukke maand voor ons, maar hoop toch zeker wel een keertje te gaan.

Zullen we afspreken dat ik het op mijn lijstje zet, mocht je iemand eerder bereid vinden het even voor je op te zoeken dat je me dan even laat weten, via een PM?

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Keren, doe ik!  (Of ik meld het hier.)

Het heeft verder geen haast, maar als je het een keer kunt inpassen, dan graag.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo Petra,

Was van de week in Haarlem en ik heb helaas geen doop kunnen vinden van Geertruida van VAN COEVORDEN, in allerlei spellingsvarianten.

Er komt in de index dopen geen vader van die familienaam voor, van KOEVORDEN tot COUVERDEN. Ik heb ook naar de DTB index 1691-1709 gekeken op voornaam Geertruida en varianten, ook daar geen geluk. Vader's voornaam Jan is te algemeen om er zelfs maar een gecalculeerde vondst uit te halen.

Het kostte teveel tijd om de DTB zelf te doorlopen, maar dat kan je tegenwoordig online doen, zie daarvoor GenVer.

Ik heb om te zien of er huwelijken waren met deze familienaam in Haarlem, ook daar gekeken en er zijn er inderdaad een aantal, niet met de moeder van Geertruida, maar wel tweemaal een Jan/Johannes. Omdat voor 1811 het puzzelen is wilde ik je ze niet onthouden.

Johannes VAN COUVERDE, jm van Haarlem + Anna VERMEIJ, jd van Bergen ondertrouw 11 NOV 1691 - trouw 25 NOV 1691 Haarlem

Jan Harmsen VAN COEVERDEN, wed + Snomma Roelofse SNEL, jd van Campen ondertrouw 04 AUG 1609 - trouw 18 AUG 1709 Haarlem

Sorry foto is iets afgekapt, maar is wel te lezen, link

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sorry dat er geen echte vondst is. Mocht je achter extra gegevens komen, kan ik altijd nog eens voor je zoeken.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hai Keren,

Nou, Geertruida heeft ons wel op het verkeerde been gezet. Of ze is gewoon niet gedoopt?!?

Zeer bedankt voor je moeite, ik laat het er voorlopig bij en zal in het verhaaltje melden dat die doop daar niet gevonden is.

"Snomma" lijkt er inderdaad te staan, ik kan er niets anders van maken. Rare naam. Ik heb nog even in de database van Kampen gekeken; ook niets.

Groeten (en nogmaals dank),

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jan Harmsen VAN COEVERDEN, wed + Snomma Roelofse SNEL, jd van Campen ondertrouw 04 AUG 1609 - trouw 18 AUG 1709 Haarlem

Er zat wel een aardige tijd tussen de ondertrouw en het huwelijk 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Petra Soms is het goed het even te laten liggen, na een poos en een frisse kijk, kom je dan vaak iets nieuws op het spoor.

@Archie twee weken tussen ondertrouw en trouw is heel normaal, kan zelfs langer zijn.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...