Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Lachen met/om genealogie en/of www


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Zoon: "Mam! mag ik 12 euro??"

Moeder: "Waarom?"

Zoon weer: "Ik wil een stamboom op internet zetten."

Moeder: "Waarom is dat zo duur dan?"

Zoon: "Het is goedkoop, over een jaar heb ik 18,50 euro nodig"

Zoon: "namelijk"

Opa: "Ben jij beduveld? Dat is 40 gulden en 3 kwartjes, snotneus!"

einde sketch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Gabor:

Het is inderdaad om te janken, temeer daar ik het verkeerd had gelezen. De verhoging van het tarief gaat namelijk al in op 1 april 2013, en dat lijkt geen grap te zijn.

Conclusie: als je niet betaalt kun je nog wel zoeken, maar alleen maar op 1 naam. Extra functies zoals het zoeken op 2 namen (toch wel essentieel als je snel een echtpaar wil zoeken) of zoeken op namen zonder tussenvoegsel (ook wel handig als je de naam Wit zoekt en geen behoefte hebt aan alle variaties op DE Wit) kun je als niet-betaler wel vergeten.

Alsof je een snelle auto koopt, waar geen stuur in zit. "Tja meneer, mèt stuur is-ie natuurlijk duurder". Als je dan tegenwerpt dat je er zonder stuur niet mee kan rijden, zal het antwoord iets zijn als "Dan gaat u toch lekker in de woestijn rijden?".

Ik denk dat ik maar ga fietsen (zoeken via Genver en FamilySearch) en hoop dat niet een of andere sukkel het fietspad onbegaanbaar gaat maken.

In dat geval kan ik altijd nog lopen (lees: lijfelijk naar de archieven gaan), want ik zal hoe dan ook antwoord krijgen op mijn vragen.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt natuurlijk "lijfelijk" naar een archief gaan. Maar als ik daar dan aankom loop ik een grote kans dat men mij die stukken niet geef die ik nodig heb. Als het op internet staat dan gaat men het niet meer uit het depot halen en dit wordt hoe langer hoe meer een regel. Of je krijgt bepaalde stukken niet van laten we zeggen tussen 1850 en 1900, want die worden nu gedigitaliseerd. (Maar drie jaar geleden was men die stukken ook al aan het digitaliseren en ik weet niet of het hier nu gaat over 100 meter archief of een kilometer!) Mijn advies is dus om goed op de website van het archief te kijken alvorens naar het archief te gaan. Want je zult maar een kilometertje of tweehonderd gaan reizen en vervolgens tot de ontdekking komen dat je bepaalde archiefstukken niet kan inzien. Jaren geleden kon je ze niet inzien omdat ze "gerestaureerd" moesten worden, nu is het de digitalisering. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumb_down.gif" alt="^ss">

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...